«مناظره دانشجویی» بروز استعداد‌ها را به‌دنبال دارد
کد خبر: 3771955
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱

«مناظره دانشجویی» بروز استعداد‌ها را به‌دنبال دارد

گروه اجتماعی ـ رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: بحث در چارچوب منطقی و اسلامی می‌تواند در کشف نخبگان دانشجویی و بروز استعداد‌های آنان موثر واقع گردد.

به گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی‌اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، امروز، ۲۱ آذرماه در مراسم تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در اردبیل با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی و مناظره دانشجویی در کشور افزود: بحث در چارچوب منطقی و اسلامی می‌تواند در کشف نخبگان دانشجویی و بروز استعداد‌های آنان موثر واقع گردیده و تاثیرات مثبتی در روند پیشرفت علمی ـ فرهنگی دانشجویان داشته باشد.
اوچی‌اردبیلی با بیان اینکه پیرو این منویات، جهاددانشگاهی در سراسر کشور اقدام به برگزاری مناظره‌های دانشجویی در سه مرحله استانی، منطقه‌ای و کشوری کرده است، یادآورشد: در همین راستا جهاددانشگاهی استان اردبیل مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران را برای سومین سال متوالی با مشارکت مراکز آموزش عالی استان امسال نیز برگزار کرد.
وی تصریح کرد: قطعاً حصول نتایج ارزشمند در مسابقات مناظره با هدایت اساتید مجرب میسر شده است و با داوری و هدایت مناسب آنان شاهد رقابت‌های سالم و علمی و مناظره‌ای عاری از فضای مجادله هستیم.
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با اشاره به اینکه مناظره دانشجویی فضای مناسبی برای دانشجویان جهت بیان نقطه نظرات در فضای دوستانه و قبول نظرات یکدیگر فراهم کرده است، خاطرنشان‌کرد: فضای مناظره در این مسابقات کاملا تعاملی است و موجب بروز استعداد‌ها و شکوفایی علمی در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌شود.
اوچی‌اردبیلی ادامه داد: دانشجویان با شرکت در این مناظره‌ها می‌توانند قدرت بیان خود را تقویت و عقاید و نقطه نظرات خود را بدون ابهام به جامعه منتقل کنند.
وی رشد و شکوفایی فرهنگ گفت: وگو، زمینه‌سازی برای شکل‌گیری تفکر خلاق در میان دانشجویان، ایجاد انگیزه در جامعه جهت گرایش به ارتقاء دانش و آگاهی، آموزش مسائل و مطالب علمی به صورت جذاب، قابل پذیرش و اثربخش، تمرین و تقویت فعالیت‌های گروهی منسجم و هدفمند را از اهداف مهم برگزاری مسابقات مناظره در کشور عنوان کرد.
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل اظهار کرد: امسال مرحله استانی این دوره از مسابقات در اردبیل با رقابت ۸ تیم از دانشگاه‌های محقق اردبیلی، فرهنگیان (علامه طباطبایی) و علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان برگزار گردید که در مرحله نهایی، با نظر هیأت داوران گروه «آراکین» با بالاترین امتیاز به مرحله منطقه‌ای راه یافت و گروه‌های "آرمان" و "بیان" نیز به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند.
در پایان این مراسم از داوران و سه تیم برتر مرحله استانی این دوره از مسابقات با اهدای لوح و جوایزی تجلیل شد و به کلیه تیم‌های شرکت‌کننده و عوامل اجرایی این دوره از مسابقات لوح سپاس اهدا شد.

انتهای پیام

captcha