تولید ملی در فضای مجازی رو به افزایش است
کد خبر: 3771972
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶

تولید ملی در فضای مجازی رو به افزایش است

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس سازمان فضای مجازی بسیج کشور گفت: تولید ملی کشور در فضای مجازی رو به افزایش است اما به منظور اثرگذاری و برنامه‌ریزی بیشتر باید روی محتوا بیشتر کار شود.

 به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مسلم معین، رئیس سازمان فضای مجازی بسیج کشور، امروز 21 آذر در آئین اولین گردهمایی فعالان مجازی استان بوشهر که سالن اجتماعات سازمان تأمین اجتماعی مرکز استان برگزار شد، گفت: نبرد سخت ـ نرم، یکی از ابعاد در فضای مجازی است که مرتبط با برخورد نظامی در زمینه سایبری است و متولی خاص خود را دارد.

معین افزود: جنگ نرم ـ نرم، یا جنگ‌شناختی هم ابعاد دیگری از فضای مجازی است که دشمن از این طریق قصد براندازی ساختاری و حکومتی نظام ما را دارد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان سعی دارند ادراک مردم را تحت تأثیر قرار دهند، اضافه کرد: دشمنان از طریق فضای مجازی هر روز سناریوهای کوچک را کنار هم می‌گذارند تا ارزش‌ها به مرور کمرنگ شده و هویت مردم را تغییر دهند.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج کشور بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌ای که در حوزه جنگ نرم ـ نرم انجام داده‌ایم، استراتژی دشمن بر ما اثر نمی‌کند و چشم‌انداز ما روشن است.

معین گفت: تولیدات ملی کشور در فضای مجازی رو به افزایش است اما به منظور اثرگذاری و برنامه‌ریزی بیشتر باید روی محتوا بیشتر کار شود.

وی افزود: کنترل زیرساخت‌های اصلی فضای مجازی کشور در اختیار کشور نیست و این موضوع موجب بروز و ظهور برخی پدیده‌ها در فضای مجازی می‌شود و هرکسی با هر ابزاری تبدیل به بنگاه شایعه‌پراکنی و تبلیغ و مصدری برای بروز آسیب‌های سنگین در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برای کشور می‌شود.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج کشور اظهار کرد: صداو‌سیما به‌خصوص مراکز استان‌ها برای ایجاد مطالبه عمومی در مردم می‌توانند پرچم‌دار ایجاد این مطالبه باشند.

معین با بیان اینکه تشکیل لشکر مردمی بسیج، اندیشکده‌های مهمی در منطقه و جهان را درگیر خود کرده است، افزود: در همه جای دنیا مرزبانی حقیقی و مجازی در اختیار نیروهای مسلح هر کشور است و این باید از مطالبات ما باشد تا مرزبانی سایبری در کشور شکل بگیرد. این در حالی است که حداقل 12 درصد اطلاعات از طریق فضای مجازی(گیت  ویت‌ها) خارج می‌شود که مشخص نیست در چه زمینه است.

وی اظهار کرد: شبکه‌سازی اجتماعی مطالبه اخیر رهبر معظم انقلاب در اجتماع یکصدهزار نفری بسیجیان در استادیوم آزادی بود که در این زمینه شبکه تولید و توزیع گسترده و ذی‌نفوذ در بسیج استان‌ها حضور و در حوزه‌ها و لایه‌های مختلف تولید و توزیع محتوا فعالیت دارد.

فرزاد سیمی، رئیس سازمان فضای مجازی سپاه استان بوشهر گفت: شاید هرکدام از ما دغدغه حضور در جبهه دفاع مقدس یمن و سوریه را داشته‌ایم اما امروز اگر می‌خواهیم فرزند زمان باشیم باید در فضای مجازی حضور داشته و منویات مقام معظم رهبری را در این فضا انعکاس دهیم.

رونمایی موشن‌گرافی «آقای مدیر» در سازمان فضای مجازی

گفتنی است، در پایان این آئین از پویش‌نگاری یا موشن‌گرافی به نام «آقای مدیر» کاری از سازمان فضای مجازی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر رونمایی شد.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج کشور در ادامه سفر یک روزه خود در مجتمع فرهنگی آدینه کوی شهید مدرس منطقه 1 شهر بوشهر با آیت‌الله صفایی بوشهری دیدار کرد.

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: بخش عظیم تهاجم جهان استکبار در حوزه تهاجم نرم انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استکبار با جنگ نرم خود در پی مدیریت افکار است، اضافه کرد: در مقابل این تهاجم دشمنان نیازمند خط مقاومت نرم هستیم که این خط مقاومت لشکرهایی در همه عرصه‌ها از جمله مدیریت زیرساخت، مدیریت عملیات، مدیریت نظارت عملیات، بازتولید عملیات و رصد نیاز دارد.

ستاد فرماندهی فرهنگی ایجاد شود

امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم ایجاد خط مقاومت سایبر، تصریح کرد: باید در عرصه سخت‌افزار و نرم‌افزار، نیروی انسانی و تامین اعتبارات یک فرماندهی واحد وجود داشته باشد که اکنون این فرماندهی واحد وجود ندارد و باید ستاد فرماندهی فرهنگی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه جنگ سایبر فوق‌العاده پیچیده است، خاطرنشان کرد: ارائه آموزش‌های گسترده در حوزه سایبر بسیار مهم است و باید رزمایش‌های سایبری نیز برای تقویت این بخش برگزار شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه فعالیت در فضای مجازی دارای علاقمندان بسیار زیادی است، افزود: یکی از ابعاد مهم نبرد آینده جهان نبرد در فضای سایبر است که این نبرد دانش‌بنیان خواهد بود.

وی به توانمندی بالای استان بوشهر در حوزه فضای مجازی و سایبر اشاره کرد و ادامه داد: بوشهر دومین استان جوان کشور است و در حوزه فعالیت‌های فضای مجازی نیز جایگاه بسیار خوبی در فضای بین‌الملل نیز این استان دارد.

سیده فردوس رضوی

عکاس: محمد عبیدی

captcha