سیستم‌های نانو، از مهم‌ترین بخش‌های زیرساختی کرانه/ اشتغال 3500 نفر در شرکت صدرا
کد خبر: 3771976
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶

سیستم‌های نانو، از مهم‌ترین بخش‌های زیرساختی کرانه/ اشتغال 3500 نفر در شرکت صدرا

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه بوشهر گفت: حوزه ژئو استراتژیک دریا را با تولید کشتی و صنعت فناوری‌های نوین زیرساخت‌های دریایی، کنترل عملیاتی تولید زیرساخت‌ها مدیریت کنید و سیستم‌های نانو از مهم‌ترین بخش‌های زیرساختی کرانه مورد استفاده گیرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آئین بهره‌برداری از پروژه نوسازی زیرساخت کارخانه کشتی‌سازی بوشهر با حضور مسئولان لشکری و کشوری استانی به مناسبت فرا رسیدن سالروز تأسیس قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در مجتمع شرکت صنعتی و دریایی ایران صدرا (منطقه جنوب) امروز، 21 آذر برگزار شد.

سردار محمدرحیم دهقانی، مدیرعامل شرکت صنعتی و دریایی ایران صدرا در این مراسم با بیان اینکه امنیت ملی و بخشی از پیشرفت‌های نظام ما مرهون ایثار با برکت ایثارگران این مرز و بوم است، اظهار کرد: دشمنان ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تمام توان خود را صرف لشکرکشی در عرصه تحریم‌ها و جنگ اقتصادی کردند تا بتوانند جمهوری اسلامی ایران را از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از پا درآورند.

مدیرعامل شرکت صنعتی و دریایی ایران صدرا در ادامه خاطرنشان کرد: رژیم بعث و دیگر همدستان متجاوزش در حملات نظامیش بارها کشور ایران را زیر آتش بمب شیمیایی قرار دادند تا جنگ نظامی ما را به شکست وا دارند که موفق نشدند.

هشت سال جنگ تحمیلی موجب اقتدار نظام اسلامی ایران شد

دهقانی با اشاره به اینکه اکنون در اقتدار موشکی در عرصه دریا و توان بازدارندگی کشور به درجه بالایی رسیده‌ایم، گفت: هشت سال پایداری در جنگ تحمیلی موجب اقتدار نظام اسلامی ایران شد و در حال حاضر کشوری به خود اجازه نمی‌دهد که به کشور ما حمله کند.

وی با ابراز اینکه ایران از بعد نظامی هیچ وابستگی به بیرون ندارد، عنوان کرد: ایادی استکبار با تمامی امکانات سیاسی، جنگ رسانه‌ای و توان اقتصادی منطقه را به کار گرفتند و وارد صحنه شدند تا بتوانند ایران را در جنگ اقتصادی از پا در بیاورند و وحدت و اقتدار اقتصادی ما نگذاشت که این تحریم‌های تهاجمی دشمن تاثیرگذار باشد.

ساخت بیش از 30 پالایشگاه دریایی و سکو نفتی

مدیرعامل شرکت صنعتی و دریایی ایران صدرا با اشاره به اینکه بیش از 30 پالایشگاه دریایی، ساخت سکو، محصول با تکنولوژی صنایع «های تک» از محصول این شرکت است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر توان داخلی و تولید ملی پیروز جنگ اقتصادی خواهد بود.

اشتغال 3500 نفر در شرکت صدرا

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند «کار جهادی یعنی، آرمان و جهت را فراموش نکردن»، افزود: بیش از 3 هزار و 500 نفر در شرکت صدرا مشغول به کار هستند.

دهقانی اضافه کرد: با وجود اینکه 50 سال پیش شرکت کشتی‌سازی بوشهر در آذرماه سال 1347 بنا نهاده شده است از سال گذشته تا کنون زمینه اشتغال بیش از 1 هزار نفر در این کارخانه را فراهم کرده‌ایم.

نوسازی 90 میلیارد ریالی زیرساخت کارخانه کشتی‌سازی در بوشهر

مدیرعامل شرکت صنعتی و دریایی ایران صدرا اعلام کرد: پروژه نوسازی زیرساخت کارخانه کشتی‌سازی بوشهر با توان بومی و داخلی با اعتبار 90 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است که در این خصوص 20 میلیارد ریال صرفه‌جویی ارزی انجام شده است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر نیز در آئین بازسازی فضای دانشی شرکت کشتی سازی صدرا گفت: بازسازی زیرساخت فضای حوزه کاری شرکت کشتی‌سازی یکی از مهم‌ترین عوامل حیات این نوع سازمان‌ها و نهادهای فنی و ملی است که به دست متخصصین و مهندسین ایرانی صورت گرفت.

وی افزود: کشتی و کشتی‌سازی در عرصه هندسه اقتصاد دریا نقش فوق‌العاده استراتژیکی ایجاد می‌کند و دریا یک جغرافیای حیاتی در تمامی عرصه‌های زیست اقتصادی، فرهنگی، امنیتی، اجتماعی و سیاسی است.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: مقوله دریا یک مقوله فوق راهبردی و استراتژیک است و همچنین مقوله دریانوردی در حوزه سطح و زیر سطحی نیز یک مقوله راهبردی است و اگر مدیریت دریا در یکی از اضلاع خودش دچار نقص و ضعف شود آن کشور اقتدارش دچار وابستگی و پیوستگی در عرصه بین‌المللی خواهد شد.

تولید راهبردی شناورهای نوین یک ضرورت است

وی عنوان کرد: تولید راهبردی شناورهای زیرسطحی و سطحی نوین برای کشور یک ضرورت است و اگر در عرصه دانش، تولید و مدیریت کوتاهی شود آن کشور در ضلع این دانش دچار ضعف خواهد شد.

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: ایران در حوزه خودکفایی و تولید دانش بنیان کشتی و تولید شناورهای زیرسطحی عرصه نظامی پیشرفت و اقداماتی خوبی انجام داده است.

نماد کار و تلاش کشتی‌سازی بوشهر در حوزه نفت و گاز

وی با اشاره به اینکه زیرساخت تولید کشتی به خاطر رطوبت بالا، اسکلت فلزی بدنه و ناوبری در آبراه ها دارای یک مقدار تخریب تدریجی است، ادامه داد: اگر عمر زیرساخت ها در فضای کرانه بین المللی 25 سال است که شرکت کشتی سازی بوشهر بازیرساخت 50 ساله خود به میزان دو برابر عمر زیرساخت های فضای کرانه بین المللی در عرصه اقتدار، تولید ثروت، خودکفایی قابل استفاده بوده است و محصول کار و تلاش متخصصان بومی این شرکت در قالب سکوها در حوزه نفت و گاز پارس جنوبی قابل مشاهده است.

صنعت ترانزیت دریایی؛ یکی از پردرآمدترین صنعت‌ها

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: صنعت ترانزیت دریایی به عنوان صنعتی حیات بخش در عرصه مدیریت تولید شناور و استفاده از اقتصاد تولید کشتی اکنون به عنوان یکی از پردرآمدترین صنعت‌ها است و باید از ثروت این تولید ژئو استراتژیک دریا و محصولات دانش بنیان آن استفاده و اشتغال ایجاد کنیم.

سیستم‌های نانو از مهم‌ترین بخش‌های زیرساختی کرانه

نویسنده کتاب «درآمدی بر مدیریت کارآمد اسلامی» بیان کرد: حوزه ژئو استراتژیک دریا را با تولید کشتی و صنعت فناوری‌های نوین زیرساخت‌های دریایی، کنترل عملیاتی تولید زیرساخت‌ها مدیریت کنید و سیستم‌های نانو از مهم‌ترین بخش‌های زیرساختی کرانه مورد استفاده گیرد و ما باید به سمت تولید سیستم‌ها و سامانه‌های نوین فناوری‌های جدید حرکت کنیم و عمر سازه‌های زیرساخت و سایر شاخه‌های فناوری الکترونیک را به بیش از عمر مفید 25 سال افزایش دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه شرکت صنعتی و دریایی ایران صدرا (منطقه جنوب) یک مجموعه جهادی، دانش‌بنیان و ولایی در مقوله‌های استراتژیک و صنعت کشتی‌سازی است، اشاره کرد: شرکت کشتی‌سازی بوشهر با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در عرصه فکر، مدیریت، تولید حماسه اقتصادی در بوشهر رقم زدند.

اجرای گروه بین‌المللی تواشیح معراج روستای چارک

یادآور می‌شود، در این مراسم گروه بین‌المللی تواشیح معراج روستای چارک شهرستان دشتی تواشیح «صاحب‌الزمان(عج)» را اجرا کرد و در آئین پاسداشت از محمدرحیم دهقانی، عبدی پور، علی اکبر دهقانی، جواد شریف‌نیا، رجایی، حسن جاودان‌خواه، محمد آسیم، سیدامید امامزاده، محمدرضا احمدگیری، خضر آردن، رامین فقیهان، سیدمصطفی ساجدی، جلال جلالی‌فر، علی‌اکبر ناخدا و عبدالحمید عرفان‌نیا تجلیل به عمل آمد.

حامد فکوری

عکاس: محمد عبیدی

captcha