دیدبان حقوق بشر خواستار توقف سرکوب شیعیان نیجریه شد
کد خبر: 3771983
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷

دیدبان حقوق بشر خواستار توقف سرکوب شیعیان نیجریه شد

گروه بین‌الملل – دیدبان حقوق بشر از نیجریه خواست بی عدالتی علیه شیعیان این کشور را متوقف و عاملان خشونت علیه آنها را مجازات کند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اینترنتی دیدبان حقوق بشر؛ 3 سال پس از حمله نیروهای ارتش و پلیس نیجریه به شیعیان این کشور که بر اثر آن بیش از 300 شیعه کشته شدند، دیدبان حقوق بشر امروز (چهارشنبه) با انتشار ویدئویی از خشونت‌های نیروهای امنیتی این کشور علیه اعضای نهضت اسلامی نیجریه (IMN)، خواستار مجازات عاملان این حمله شد.

آنیته اوانگ (Aniete Ewang) محقق امور نیجریه در دیدبان حقوق بشر می‌گوید: سرکوب شیعیان وابسته به گروه جنبش اسلامی نیجریه، توسط نیروهای امنیتی این کشور خطر ایجاد نارضایتی را در پی دارد که اوضاع خطرناک امنیتی نیجریه را وخیم‌تر می‌کند. وی افزود: اعتراضات فزاینده این گروه برای مطالبه عدالت است که مقامات باید به آن توجه کنند.

دیدبان حقوق بشر از مقامات این کشور خواست سریعا خشونت علیه شیعیان را پایان دهد، درباره  سرکوب‌ها تحقیق مستقل و فوری انجام دهد و کسانی را که مسئول اعمال خشونت غیرقانونی بوده‌اند را دستگیر کنند.

حکومت نیجریه از سال 2015 تا کنون بارها دست به کشتار و دستگیری شیعیان این کشور زده است. شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه از سال 2015 در زندان به سر می‌برد.
انتهای پیام
captcha