اجرای طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ویژه خانواده‌های زندانیان همدان
کد خبر: 3771993
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲

اجرای طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ویژه خانواده‌های زندانیان همدان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل زندان‌های همدان از اجرای طرح تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء کیفیت زندگی همسران و فرزندان زندانیان خبرداد.

اجرای طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ویژه خانواده‌های زندانیان همدان

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها حسن محمدیاری مدیرکل زندان‌های همدان از اجرای طرح تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء کیفیت زندگی همسران وفرزندان زندانیان خبرداد وگفت: در راستای تفاهم‌نامه فی ما بین سازمان اجتماعی وزارت کشور و سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به منظور تحقق اهداف مرتبط باطرح تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقاء کیفیت زندگی همسران و فرزندان زندانیان بخصوص زندانیان مواد مخدر کمیته تخصصی تشکیل و نشست های مشترکی نیز با مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و کارشناسان آن حوزه برگزار شد.
وی افزود: در این نشست ها مقرر شد تعداد 600 نفر از خانواده زندانیان تحت پوشش آموزش‌های مهارت‌آموزی و الگوهای فرزند پروری سالم، شناخت آسیب‌های اجتماعی و علل و عوامل گرایش به سوء مصرف مواد مخدر قرار گیرند.
مدیر کل زندان‌های همدان خاطر نشان کرد: ضمن آنکه خدمات حمایتی، بهداشتی درمانی، قضایی و روان‌شناسی برای کارگاههای آموزشی به صورت رایگان در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد.

وی یاد آور شد: در عین حال برای تامین بخشی از نیازمندی‌های خانواده بسته‌های حمایتی پیش‌‎بینی و مقرر شد که اردوهای درون استانی نیز برای فرزندان زندانیان برای گذراندن اوقات فراغت ترتیب داده شود.
محمد یاری اظهار کرد :در این کارگاه ها مقرر شد از اساتید مجرب در حوزه های مختلف از جمله شناسایی آسیب های دنیای مجازی ،آشنایی با کسب زندگی اسلامی- ایرانی و شناخت آسیب های اجتماعی دعوت و بکار گرفته شوند، این در حالی است که براساس توافق نامه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و اداره کل زندان های همدان تا کنون تعداد 1050نفر از همسران و فرزندان زندانیان تحت پوشش آموزش پیشگیری از سو ء مصرف مواد مخدر قرار گرفته‌اند.
انتهای پیام

captcha