مسئولان بهزیستی پای صحبت شکارچی غیرمجاز نشستند/ بازدید از خانواده دو معلول ساروی
کد خبر: 3772035
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰
در پی گزارش ایکنا صورت گرفت؛

مسئولان بهزیستی پای صحبت شکارچی غیرمجاز نشستند/ بازدید از خانواده دو معلول ساروی

گروه اجتماعی- در پی گزارش ایکنا از سرپرست یک خانواده دو معلول، معاون توانبخشی بهزیستی مازندران شامگاه چهارشنبه 21 آذرماه به دیدن این خانواده رفت و برای حل مشکلات آنان قول مساعدت داد.

بازدید بهزیستی از خانواده دو معلول ساروی
به گزارش ایکنا از مازندان، این شعبه در تاریخ ۹۷/۶/۱۴ گزارشی را با عنوان «از تاکسیدرمی درنای سیبری تا انفجارهای هسته‌ای» منتشر کرد که با یک شکارچی محلی که دو فرزند معلول داشت گفت‌وگو کرده بود.

در گزارش ذکر شده، شکارچی ا.ع.  به خبرنگار ایکنا گفته بود:  یک کارگر ساده هستم. هر روز ۱۰ هزار تومان کرایه می‌دهم تا در یکی از میادین شهر بروم تا کسی به من انجام کاری را پیشنهاد بدهد، اما اغلب نیمی از ماه را بیکار می‌مانم و دست خالی به خانه می‌آیم. پنج فرزند دارم که دو نفرشان معلول‌اند و مجبورم برای اینکه به شام شب محتاج نشوم عصرها به شکار بروم.

هر چند مسئولان بهزیستی استان دیر متوجه این گزارش شدند اما به محض خواندن این گزارش روز چهارشنبه 21 آذرماه با سردبیر ایکنا در مازندران تماس گرفتند و خواستار پیگیری وضعیت این خانواده شدند.

به گزارش ایکنا با توجه به تراکم کاری مسئولان بهزیستی در این روزها به لحاظ مناسبت‌های مختلف و روز جهانی معلولان، عبدالرضا قلندری، معاون توانبخشی بهزیستی مازندران، به همراه یکی از همکاران و سردبیر ایکنا از خانواده این دو معلول بازدید کرد.

قلندری به محض ورود به خانه این کارگر، فرزند معلول خانواده را نزدیک خود نشاند و به گرمی از خانواده این دو معلول دلجویی کرد.

تسلیمی مادر این دو معلول گفت: در سال جاری عمل قلب باز داشتم و از عهده نگهداری دو معلول عاجزم و اغلب خودم به دلیل عارضه آسم نیاز به پرستاری دارم. همسرم به خاطر درد زانو و کمر نمی‌تواند کار سنگین انجام دهد.

وی افزود: یک فرزندم دانشجوی ترم آخر کاردانی است و همه کارهای خانه برعهده اوست، ولی با داشتن دو معلول این فرزندم از سربازی معاف نشد و دو ماه دیگر باید به خدمت سربازی اعزام شود.

این مادر ضمن درخواست معافیت فرزند دانشجویش، خواستار تهیه مسکن، شغل و کمک برای تعمیرات خانه شد.

بازدید بهزیستی از خانواده دو معلول ساروی

در این بازدید قلندری که با صبر و سکوت همه سخنان مادر این خانواده را شنید، قول مساعدت داد تا برای رفع مشکل مسکن، معافیت سربازی یکی از فزرندان، تسهیلات اشتغال و  کمک به پرداخت هزینه‌های درمانی این خانواده حمایت لازم را انجام دهد.

به گزارش ایکنا در پایان این بازدید در حالی که برقی از امید در چشمان این خانواده حس می‌شد و آنها لبخند بر لب داشتند، این مسئول خدوم را که با خودروی شخصی‌اش به دیدن این خانواده آمده بود بدرقه و در حق او دعای خیر کردند.

به گزارش ایکنا امروز با توجه به شرایط سخت اقتصادی، لازم است خانواده‌های آسیب‌پذیر که صاحبان اصلی انقلاب هستند و در همه شرایط در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی لبیک‌گوی نظام‌اند، در سایه‌سار حکومت عدل اسلامی مورد حمایت قرار گیرند تا با دعای خیر آنها برکات و مبرات الهی هم بر این کشور افزون شود. 

ایکنا امیدوار است در آینده نزدیک مشکلات این خانواده مرتفع شود و از اقدامات بهزیستی استان در فراهم کردن نیازهای این خانواده گزارش تهیه کند. اقدامات بهزیستی را در این خصوص قبل از فرارسیدن سال جدید در همین بخش دنبال کنید.

انتهای پیام

 

 

 

captcha