لزوم بصیرت‌افزایی مردم برای خاموش کردن فتنه‌ها
کد خبر: 3772044
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶

لزوم بصیرت‌افزایی مردم برای خاموش کردن فتنه‌ها

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه زنجان با تأکید بر پررنگ برگزار کردن مراسم 9 دی گفت: باید بصیرت در بین مردم افزایش یابد تا فتنه‌های دشمنان خاموش شود.

لزوم بصیرت‌افزایی مردم برای خاموش کردن فتنه‌هابه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی شامگاه چهارشنبه 21 آذرماه در جلسه ستاد بزرگداشت مراسم ۹ دی، اظهار کرد: حماسه ۹ دی یک ایام‌الله بسیار برجسته در تاریخ کشور به‌شمار می‌آید؛ چراکه مردم در این حماسه جلوتر از همه وظیفه خود را انجام دادند و حساسیت آن برای دوستان و دشمنان مشخص است.
وی خاطرنشان کرد: اولین شهرستانی که جلوتر از همه قبل از اینکه شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استانی اعلام کند راهپیمایی باشکوه برگزار کرد شهرستان زنجان بود که پایه نخست آن را نیز هیئت مذهبی و  پایگاهای مقاومت بسیج بنا کردند.
امام جمعه زنجان با تأکید بر داشتن نگاه واقع‌بینانه به مراسم 9 دی تصریح کرد: قرارگیری در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و حرکت ناکام سال گذشته دشمن لزوم پررنگ برگزار کردن مراسم امسال را بیشتر کرده است.
وی تصریح کرد: خوشبختانه استان زنجان در مقابله با این توطئه از همه استا‌ن‌ها پیش افتاد، که شاکله اصلی این حرکت خود جوش در استان هیئت شاخص مذهبی و پایگاه‌های مقاومت بسیج در استان بودند که موجب شد تا این حرکت در سایر نقاط کشور نیز به راه بیفتد و در نهایت فتنه خاموش شود.
خاتمی به اهمیت بصیرت و بصیرت‌افزایی در مقابله با فتنه دشمن تأکید کرد و افزود: کلمه بصیرت و بصیرت‌افزایی توسط مقام معظم رهبری بارها و بارها تاکید شده است که در این راستا به سه عنوان مهم شناخت دوست، شناخت دشمن و اقدام به‌موقع اشاره‌ کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه باید از تجریبات سال‌های گذشته بهره‌ بگیریم، بیان کرد: امسال اوقاف و امور خیریه و اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در این بخش نباید به صورت بخشنامه‌ای عمل کنند، این دو سازمان به‌صورت مشترک  ۱۵ مسجد شاخص را جهت تبلیغات و اجرای برنامه مناسبتی ۹ دی شناسایی و ارائه کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان به اهمیت بیداری در زمان فتنه اشاره کرد و گفت: امام علی (ع) در یکی از نامه‌های خود  که حکمی به استاندار می‌دهد، در پایان نامه یک جمله‌ای می‌نویسند "آگاه باشید انسان مبارز باید همیشه بیدار باشد کسی بخوابد، بداند دشمن بیدار است" توطئه‌های دشمنان همیشه است و باید در مقابل این دشمنی‌ها همواره اقدام به‌موقع داشته باشیم که اصل نخست آن هوشیاری مردم و بصیریت‌مندی است.
انتهای پیام
captcha