مصوبه‌ دولت برای تأمین اعتبار پروژه‌های ناتمام مدارس خیرساز کشور
کد خبر: 3772063
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
رخشانی‌مهر اعلام کرد:

مصوبه‌ دولت برای تأمین اعتبار پروژه‌های ناتمام مدارس خیرساز کشور

گروه اجتماعی - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: هیئت دولت مصوبه‌ای مبنی برای تأمین اعتبار 70 درصدی پروژه‌های مدارس خیرساز ناتمام کشور دارد که در صورت تصویب این اعتبار توسط مجلس اتفاقات خوبی در حوزه خیران رقم خواهد خورد.

به گزارش ایکنا از کرمان، مهرالله رخشانی‌مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور دیروز چهارشنبه، 21 آذر در حاشیه بازدید از مدارس شهربابک و بررسی مشکلات، خواسته‌ها و دغدغه‌های مسئولان را در خصوص داشتن یک هنرستان فنی مجهز به‌حق دانست.
وی درباره برنامه‌های سازمان برای خیران و مدارس ناتمام کشور افزود: با برنامه‌ریزی که در سازمان انجام داده‌ایم از اولویت‌های اصلی ما اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است و پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی در کشور وجود دارد که از ۲۵ درصد تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند که ما اولویت‌بندی کرده‌ایم.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: با توجه به حجم و تعداد زیادی که پروژه‌های نیمه‌تمام دارند ما نمی‌توانیم طی یک سال همه آنها را به پایان برسانیم و طی برنامه‌ریزی‌ای که سازمان داشته پروژه‌ها اولویت‌بندی شده‌اند.
رخشانی‌مهر تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده پروژه‌های بالای ۸۰ درصد در اولویت اول ما است و در مرحله بعد پروژه‌های با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و بعد مابقی پروژه‌ها تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی درباره ردیف های خیرین چنین اظهارکرد: برای اولین بار در سال ۹۷ ردیف اعتباری خیران ۱۱۰ درصد تخصیص اعتبار شده که حدود ۴۵۰ میلیارد تومان بابت پروژه‌های نیمه تمام خیران تامین اعتبار و به استان‌ها ابلاغ شده است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس افزود: در سال ۹۸ برنامه‌های ما برای حوزه خیران ویژه‌تر است چرا که هم اعتبار مناسبی در اختیار داریم و هم هیأت دولت مصوبه‌ای را مبنی بر اینکه اگر پروژه را خیران به ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی برسانند ۷۰ درصد مابقی را دولت تامین اعتبار می‌کند که در صورت تصویب این اعتبار توسط مجلس اتفاقات خوبی در حوزه خیران رقم خواهد خورد.
رخشانی‌مهر با توجه به فرسودگی مدارس شهربابک و کمبود تجهیزات مدارس بیان کرد: ۵۰۰ میلیون تومان برای تجهیز مدارس این شهرستان اختصاص داده می‌شود و پروژه‌های نیمه‌تمام مدارس شهرستان به زودی به اتمام می‌رسد.
وی تأکید کرد: با توجه به نیاز شهر خاتون‌آباد، یک مدرسه سه کلاسه در آنجا احداث می‌شود و با توجه به فرسودگی هنرستان فنی شهربابک بازسازی این هنرستان در چند مرحله انجام می‌شود.
انتهای پیام

captcha