اینجا معنای «جوانی» فرق می‌کند/ تحقق رویای محرومان در سایه‌سار خدمت
کد خبر: 3772080
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳
گزارشی از فعالیت جهادگران در خراسان جنوبی؛

اینجا معنای «جوانی» فرق می‌کند/ تحقق رویای محرومان در سایه‌سار خدمت

گروه اجتماعی ـ زمانی‌که تصمیم بر خدمت در مناطق محروم می‌گیری برایت فرقی ندارد که کجای این مرز و بوم باشد و فراق از تمامی چیزها کمر همت می‌بندی و خدمت‌رسانی به محرمان را اولویت خود قرار می‌دهی، همچون جوانان اردوهای جهادی در خراسان جنوبی.

اینجا معنای جوانی فرق می‌کند

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، اردوهای جهادی تبلور حس نوع‌دوستی و تعاون هستند، وقتی درد انسان‌های محروم درد زندگی تو می‌شود و برای رفع محرومیتشان دست به خدماتی بزرگ می‌زنی یعنی اینکه معنای نوع‌دوستی را با تمام وجود درک کرده‌ای.
خدمت به دیگران؛ که تحت عنوان تعاون با یکدیگر در نیکی و احسان در آیات قرآن مطرح شده است. (مائده/ ۲) چنانکه خداوند پیامبر(ص) را حریص‌ترین فرد در خدمت‌رسانی و یاری به دیگران وصف کرده؛ (توبه/ ۱۲۸) تا جایی که گویی نزدیک است پیامبر(ص) از شدت میل به هدایت‌گری به دیگران جان خود را از دست دهد. (شعراء/ ۳)
از سویی دیگر قرآن مؤمنان را برادران یکدیگر نامیده و حقوق برادری را بر روابط آنان جاری ساخته است. از دیگر سو عداوت و کینه را از دو مؤمن نپذیرفته و همگان را به ایجاد پیوندهای صلح و دوستی میان مسلمانان فراخوانده است. (حجرات/۱۰) حتّی در گامی فراتر چنان در پی تعالی روابط انسانی برآمده که از بندگان صالح خود خواسته تا در برابر بدی‌های هم‌نوعان خود نیکی کنند تا بدین وسیله دشمنان را به دوستان تبدیل نمایند. (ممتحنه/ ۷، فصلت/۳۴)

اینجا معنای جوانی فرق می‌کند
برپایه همین تعالیم اسلام و قرآن، گروهی از بسیجیان در راستای اردوهای جهادی در روستاهای لانو و درح خراسان جنوبی آماده خدمت‌رسانی به مردم آن منطقه شدند.
این گروه متشکل از ۱۰ جوان بسیجی دانشجو و یک روحانی بود که شوق خدمت در چهره همگی آنان به وضوح دیده می‌شد، شوقی که در جوانی جوانه می‌زند و باعث عاقبت بخیری آخر عمر می‌شود.
آنان علت خدمت‌رسانی به مردم مستضعف آن منطقه را پیشرفت کشور با ساخت هر بنا بیان می‌کردند و سعی داشتند در مدت کوتاهی که در منطقه هستند بزرگترین کارها را برای افراد روستا بردارند. مردم روستا نیز با مهربانی از آنان پذیرایی کرده و سفره‌های ساده مهربانی خود را برای آنان پهن می‌کردند.

اینجا معنای جوانی فرق می‌کند

اینجا و در میان این گروه، جوانی معنای دیگری می‌یابد. دیگر خبری از گوشی‌های گران‌قیمت نیست، اینجا جوانی بهانه ماشین‌های لوكس را نمی‌گیرد. همه اینجا تنها برای یك هدف آمده‌اند و آن تحقق رویاهای محرومان است.

سخت می‌شود آدم‌هایی این چنین را فهمید، نه شاید هم آن چنان هم سخت نباشد، آن‌ها در دنیایی دور از ما زندگی نمی‌کنند. دنیای آن‌ها همان دنیای ماست تنها آرمان‌هایشان با ما متفاوت است.
اینجا در این مناطق و بین مردم مهربانش که قرار گیری برایت فرقی نمی‌کند که جوان باشی یا خسته شوی تنها دوست داری خدمت کنی و سنگی از سنگ‌های محرومیت را برداری.

اینجا فرقی نمی‌کند لباس روحانی برتن داری یا ثروتمند باشی، اینجا تنها یک هدف تو را به کار دعوت می‌کند و آن شوق رفع نیاز مردم است.

اینجا معنای جوانی فرق می‌کند

شناسنامه دار شدن ۲۲۷ گروه جهادی

مهدی هنری، رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا گفت: ۲۲۷ گروه جهادی استان سطح‌بندی و شناسنامه‌دار شدند و بر اساس این سطح‌بندی برای هر کدام از گروه‌های جهادی، منطقه جغرافیایی مشخص شده است.

 وی افزود: هدف اصلی در گروه‌های جهادی خودسازی افراد است چرا که اردوهای جهادی یکی از زمینه‌‌های خودسازی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی یادآور شد: از ظرفیت گروه‌های جهادی در بخش‌های تخصصی استفاده می‌کنیم و با توجه به سابقه کار موفق بسیج سازندگی استان در زلزله کرمانشاه، یک گروه جهادی ۲۰ نفره در هر شهرستانی آموزش‌های لازم را می‌‌بینند تا در مواقع بحرانی آماده به کار باشند.
اینجا معنای جوانی فرق می‌کند

اینجا معنای جوانی فرق می‌کند

اینجا معنای جوانی فرق می‌کند

اینجا معنای جوانی فرق می‌کند

اینجا معنای جوانی فرق می‌کند

اینجا معنای جوانی فرق می‌کند

اینجا معنای جوانی فرق می‌کند

اینجا معنای جوانی فرق می‌کند

اردوهای جهادی، در واقع ملجائی برای شنیدن صدای محرومیت هستند، صدایی که با ازخودگذشتگی جوانان این سرزمین به گوش مسئولان می‌رسد.

بودن در میان این جمع تجربه‌ای از حس نوع‌دوستی و مهربانی را به ما داد، تجربه‌ای که تا مدت‌ها تأثیرش در قلب و روح آدمی باقی می‌ماند. تجربه‌ای از حس ناب معنویت...

گزارش از زهرا حمیدی
عکس از مهدی آراسته

انتهای پیام

captcha