بازسازی ۱۹ امامزاده در استان زنجان
کد خبر: 3772093
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱

بازسازی ۱۹ امامزاده در استان زنجان

گروه اجتماعی- معاون بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: ۱۹ امامزاده در استان زنجان در حال بازسازی است و ایجاد راه دسترسی، احداث شبستان و تربت‌خانه از جمله مهمترین اقدامات است.

بازسازی ۱۹ امامزاده در استان زنجانداود قاسملو در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: یکی از اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به عنوان متولی بخش امامزادگان، بازسازی، ساخت و توسعه و احیای بقاع متبرکه است.
معاون بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه امامزادگان قطب‌های فرهنگی محسوب می‌شوند، گفت: در همین راستا امسال کار ساخت و بازسازی 19 امامزاده در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه در برخی از شهرستان‌ها کار ساخت و بازسازی به پایان رسیده و کار تکمیل شده است، تصریح کرد: از جمله اقداماتی که در این بخش انجام شده شامل ساخت و تعمیر سرویس بهداشتی، تعمیر، مرمت و احداث تربت‌خانه، ساخت شبستان، تعمیر و مرمت راه دسترسی است.
قاسملو در مورد منابع هزینه‌کرد ساخت و تعمیر امامزادگان تصریح کرد: برخی از امامزادگان منبع درآمدی دارند ولی برخی فاقد درآمد هستند که برای این امر 400 میلیون تومان از منابع موجود در نظر گرفته شده است.
معاون بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: احداث 500 هزار متر مربع راه دسترسی، تعمیر و مرمت یک هزار و 500 متر از فضای امامزادگان از جمله اقدامات انجام شده است که مبلغ آن 2 میلیارد و 200 میلیون تومان برآورد شده است.
وی همچنین از بازگشایی راه امامزاده محمود (ع) روستای اوچ تپه به میزان 2 هزار متر با همکاری جهاد سازندگی خبر داد و گفت: این اقدامات نیز در قالب طرح مودت و کمک‌های مردمی صورت گرفته است و هم اکنون به میزان یک هزار متر پروژه نیمه تمام در امامزادگان وجود دارد.
انتهای پیام
captcha