جشنواره داستان کوتاه مکران ظرفیتی ارزشمند برای احیا و معرفی سیریک است
کد خبر: 3772094
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸

جشنواره داستان کوتاه مکران ظرفیتی ارزشمند برای احیا و معرفی سیریک است

گروه فرهنگی- فرماندار شهرستان سیریک گفت: جشنواره منطقه‌ای داستان کوتاه مکران را حرکتی در راستای توسعه فرهنگی در حوزه فرهنگ و هنر و طرحی به منظور کمک به توسعه سواحل مکران است.

جشنواره داستان کوتاه مکران ظرفیتی ارزشمند برای احیا و معرفی سیریک است

به گزارش ایکنا از هرمزگان، عبدالله پرتابیان فرماندار شهرستان سیریک چهارشنبه ۲۱ آذر ماه در جمع اعضای ستاد جشنواره داستان کوتاه مکران افزود: توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری به ویژه نویسندگی را ازمحوری‌ترین برنامه‌های حوزه فرهنگ و هنر و جشنواره داستان کوتاه در این شهرستان عنوان کرد.
وی با بیان این که تقویت برنامه‌های فرهنگی نقش بسزایی در پیشگیری از معضلات وآسیب‌های فرهنگی در شهرستان دارد اظهار کرد: با توجه به تاکید و توصیه مکرر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جهت توسعه سواحل مکران، باید این توسعه همه جانبه و در همه زمینه‌ها به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر باشد.
عبدالله پرتابیان یادآوری کرد: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته بتوانیم از ظرفیت‌های حوزه فرهنگ و هنر نهایت بهره را برده و برای رشد این بخش در شهرستان گام‌های موثری برداشته شود.
فرماندار شهرستان سیریک با بیان اینکه درحال حاضر تمام بستر‌های لازم برای برگزاری مطلوب جشنواره فراهم شده است تصریح کرد: هدف از برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، توسعه فعالیت‌های فرهنگی در کنار احیا و شکوفایی فعالیت‌های تجارت و رونق اقتصادی عنوان کرد.
پرتابیان خاطرنشان کرد: جشنواره منطقه‌ای داستان کوتاه مکران از شاخص‌ترین فعالیت‌های فرهنگی شهرستان سیریک در منطقه است که برگزاری مطلوب آن می‌تواند فرهنگ، آداب و رسوم مردم نجیب، متدین و دریا دل این منطقه را به خوبی به سایر نقاط کشور منتقل کرد.
وی با توجه به برگزاری دوره‌های قبلی این جشنواره در شهرستان که به نحو مطلوب و با استقبال خوب شرکت کنندگان همراه بود افزود::تمام سعی و تلاش دست اندرکاران، دستگاه‌های اجرایی و مردم بر این است که جشنواره به گونه متفاوت‌تر و با کیفیت بهتری برگزار شود.
پرتابیان ابراز کرد: هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی و هدایت استعداد‌ها در حوزه داستان نویسی، گسترش فرهنگ داستان نویسی و توسعه فرهنگ مطالعه داستان است که برگزاری مطلوب این جشنواره نیازمند هم افزایی و تعامل حداکثری دستگاه‌های اجرایی، مردم و ظرفیت‌های خیرین و معتمدین و بزرگان شهرستان است.
مصطفی کریمی زاده رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیریک نیز اضافه کرد: با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره منطقه‌ای داستان کوتاه مکران، ٢٠۶ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
وی افزود: ازمجموع آثاردریافتی به دبیرخانه ۱۴۱ اثر متعلق به شرکت کنندگان استان هرمزگان است و بقیه ازاستان‌های کرمان، فارس، خوزستان، بوشهر و سیستان بلوچستان ارسال شده است.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیریک در پایان گفت: سومین جشنوراه منطقه‌ای داستان کوتاه مکران پنجم و ششم دی با حضور مسئولان کشوری، استانی وشهرستان سیریک درسالن غدیر این شهرستان برگزارمی شود.
شهرستان سیریک با ۴۵ هزار نفر جمعیت در ۱۷۵ کیلومتری شرق بندرعباس قرار دارد.

captcha