دلایل سستی به نماز آسیب‌شناسی شود
کد خبر: 3772097
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳

دلایل سستی به نماز آسیب‌شناسی شود

گروه سیاست و اقتصاد- رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان ضمن تأکید به آسیب‌شناسی موضوع سستی نسبت به نماز گفت: عادت نکردن به نماز از دوران کودکی و عوامل اجتماعی مثل ضعف تبلیغات را از مهمترین عوامل سستی و ترک نماز است.

دلایل سستی به نماز آسیب‌شناسی شودبه گزارش ایکنا، از زنجان، سعید ناصری رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان ظهر امروز پنجشنبه ۲۲ آذر ماه در جمع مسئولان شهرستان طارم، عدم آگاهی از اسرار و زیبایی‌های نماز را از مشکلات جامعه در امر نماز برشمرد و افزود: اگر زیبایی‌های نماز در جامعه تشریح شود مردم نماز‌خوان می‌شوند که در این راستا صدا و سیما، خانواده‌ها، آموزش و پرورش می‌توانند تاثیر گذار باشند.
وی تاکید کرد: به عنوان خادمین کشور بایستی موانع موجود در مسیر نمازگزاران را مرتفع نموده و مکلف به تسهیل‌سازی این مسیر هستیم.
ناصری نگاه مسموم به نماز را از دیگر مشکلات موجود در جامعه در امر نماز عنوان کرد و افزود: برخلاف نگاه برخی، تعداد افراد تارک‌الصلاة بعد از انقلاب نه تنها افزایش نیافته بلکه نزدیک به 6 درصد کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه تعداد افراد کاهل به نماز در جامعه به دلایل سستی و تنبلی و عدم آشنایی و شناخت از آداب و اسرار و احکام نماز و ... متاسفانه افزایش یافته است، گفت: در این راستا بایستی مسایل و مشکلات را بررسی و موارد را برطرف کنیم.
رییس ستاد اقامه نماز استان عوامل فردی از قبیل برآورده نشدن خواسته‌ها و حاجت‌های فردی، عادت نکردن به نماز از دوران کودکی و عوامل اجتماعی مثل ضعف تبلیغات را از مهمترین عوامل سستی و ترک نماز عنوان کرد.
ناصری بر اهمیت نقش نهاد خانواده و مدرسه در ترویج نماز تاکید کرده و افزود: با توجه به اینکه رشد فرد در درون خانواده و مدرسه رخ داده و در جامعه شکوفا می‌شود لذا این دو نهاد می‌تواند در این امر بسیار تاثیر گذار باشد.
انتهای پیام
captcha