مساجد محور برنامه‌های فرهنگی و مذهبی باشند
کد خبر: 3772111
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹

مساجد محور برنامه‌های فرهنگی و مذهبی باشند

گروه اجتماعی - مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان با بیان اینکه مساجد باید محور برنامه‌های فرهنگی و مذهبی باشند، خواستار بهره‌گیری از ظرفیت مساجد و احیا کارکردهای آن با محوریت امام جماعت شد.

مساجد محور برنامه‌های فرهنگی و مذهبی باشند

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضوانی نژاد، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان روز گذشته، 21 آذرماه در گردهمایی مسئولان منتخب کانون‌های مساجد، با تاکید بر رسالت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن، اظهار کرد: هم اکنون 900 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد سراسر استان فعال است که سیاست‌های ستاد عالی را اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه «بچه‌های مسجد» بر ضرورت ثبت اعضای کانون در این سامانه تاکید کرد و افزود: این سامانه ملاک تخصیص اعتبارات به کانون‌های مساجد براساس تعداد اعضای ثبتی بوده و برنامه‌های کانون‌های مساجد در این سایت بارگذاری می‌شود.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه مساجد باید محور برنامه‌های فرهنگی و مذهبی باشند، خواستار بهره‌گیری از ظرفیت مساجد و احیا کارکردهای آن با محوریت امام جماعت شد و تصریح کرد: زبان فرهنگ، هنر است و باید با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف هنری جوانان را جذب مساجد کنیم.

حجت الاسلام رضوانی نژاد با اشاره به اجرای طرح «مساجد؛ محور گردشگری» به ‌همت این دبیرخانه، متذکر شد: گیلان استانی گردشگرپذیر بوده و باید مساجد تاریخی آن محور گردشگری قرار گیرند تا با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی آسیب‌های ناشی از این حوزه را کاهش داد.

وی با بیان اینکه فعالیت دینی و مذهبی فارغ از هرگونه جناح‌بندی و سیاسی بازی است، خاطرنشان کرد: کانون های مساجد محلی برای پرورش نیروهای متعهد و متخصص و کادر انقلابی برای آینده کشور است.

انتهای پیام

captcha