امکانات موقوفه‌ها، بقاع و خیرین؛ در خدمت آموزش‌و‌پرورش جهت ترویج فرهنگ قرآنی
کد خبر: 3772126
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
مدیرکل اوقاف استان مرکزی تاکید کرد؛

امکانات موقوفه‌ها، بقاع و خیرین؛ در خدمت آموزش‌و‌پرورش جهت ترویج فرهنگ قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی - حجت‌الاسلام دلاوری ‌گفت: امکانات موقوفه‌ها، بقاع و خیرین در خدمت آموزش و پرورش باشند، طرح تربیت حافظان و طرح بشارت از طرح‌های موفق قرآنی است، رفع ناهنجاری‌ها معضلات بین جوانان و نوجوانان با استفاده از موازین قرآنی رفع می‌شود، از معلمان قرآن خواستارم تمام صنوف و افراد جامعه را با مبانی قرآن آشنا کنند. نظام ما اسلامی است و مسئولان و مردم و دولت باید توجه بیشتری به مباحث قرآن، عترت و نماز داشته باشند.

امکانات موقوفه‌ها، بقاع و خیرین؛ در خدمت آموزش‌و‌پرورش جهت ترویج فرهنگ قرآنی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت الاسلام حسین دلاوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، امروز، 22آذر در همایش تبیین طرح ملی بشارت 1452 خمین که در مصلای این شهرستان برگزار شد گفت: با نهادینه شدن فعالیت‌های قرآنی در قالب طرح‌های قابل اجرا و موفق معنویت بین افراد جامعه قوت بیشتری می‌گیرد.
وی تصریح کرد: امروز اثرات فعالیت در حوزه قرآن، عترت و نماز در کشور با حضور جوانان در سوریه و دفاع از ارزش‌های اسلام نمود پیدا کرده است، جوانان مورد هجمه سنگین فرهنگی دشمن هستند و مقام معظم رهبری به کرات گوشزدهایی دارند، توطئه‌های دشمنان از اوایل انقلاب اسلامی تاکنون با شگردهای مختلف ادامه دارد.
حجت‌الاسلام دلاوری بیان کرد: رهبری در توصیه‌های خود به اجرای برنامه‌های فرهنگی قوی جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره می‌فرمایند اما همین عمل نیم‌بند به فرمایش‌های ایشان افرادی همچون حججی‌ها و دیگر شهدای مدافع حرم، وطن و امنیت دهه 70 در پاسداری از کیان اسلام و انقلاب را تربیت کرده است که با اهدای خون خود از ساحت مقدس اهل‌بیت(ع) و نماز و قرآن حفاظت می‌کنند.
وی تربیت شهدای مدافع حرم و ... را مرهون تلاش‌های معلمان در مدارس برشمرد و افزود: تربیت دانش‌آموزانی پیرو خط رهبری به معنای این است که شما معلمان وظیفه انسان‌سازی را به درستی انجام دادید و جوانان از بهترین و ارزشمندترین دارایی خود یعنی جانشان را در طبق اخلاص می‌گذارند.
حجت‌الاسلام دلاوری با بیان اینکه برای اجرای طرح‌های قرآنی باید دست در دست هم دهیم و نقاط ضعف را برطرف کنیم، اظهار کرد: طرح‌های مشارکتی باید چندین سال قبل انجام می‌شد، خوشبختانه امروز اثرات و برکات تربیت قرآنی را در کشور شاهد هستیم. باید دانش‌آموزان را در مسیر قرآن قرار دهیم تا رشد کنند، با همدلی و اتحاد باید عزم خود را جزم کرده و در خدمت آموزش و پرورش باشیم.
وی گفت: امکانات موقوفه‌ها، بقاع و خیرین در خدمت آموزش و پرورش باشند، طرح تربیت حافظان و طرح بشارت از طرح‌های موفق قرآنی است، رفع ناهنجاری‌ها معضلات بین جوانان و نوجوانان با استفاده از موازین قرآنی رفع می‌شود، از معلمان قرآن خواستارم تمام صنوف و افراد جامعه را با مبانی قرآن آشنا کنند. نظام ما اسلامی است و مسئولان و مردم و دولت باید توجه بیشتری به مباحث قرآن، عترت و نماز داشته باشند.
دلاوری اضافه کرد: وظیفه آموزش و پرورش تربیت دکتر و مهندس نیست، این دستگاه مرکز تعلیم و تربیت است که تربیت بر تعلیم ارجحیت دارد. آموزه‌های اسلامی باید در حوزه اجتماعی و فرهنگی در جامعه نشر پیدا کند، نوع تعامل ما با مردم باید بر اساس روابط انسانی و اخلاقی باشد. امروز بسیاری از کشورهای غربی و امریکایی ایده‌های خود را از مبانی دینی و الهی اسلام گرفتند ما باید ناشر آموزه‌های اسلامی در جامعه باشیم و باید بستر جهان‌بینی درست را در جهان بشری ایجاد کنیم.
این مقام مسئول اظهار کرد: اجرای طرح‌های مشارکتی و وقف‌های مشارکتی از دیگر برنامه‌های اجرایی است، اجرای این طرح در ساخت و تجهیز بیمارستان آیت‌الله خونساری اراک جواب داده است چرا از این طرح برای آموزش و پرورش استفاده نکنیم. همان‌گونه که مساجد مقدس هستند این مرکز آموزشی نیز از قداست خاصی برخوردارند و باید این طرح در قالب برنامه‌های مدون در این مرکز آموزشی تحت عنوان یاوران وقف اجرایی شود.
انتهای پیام

captcha