آشنایی دانش‌آموزان با قرآن؛ عامل ریشه‌کنی آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3772129
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸

آشنایی دانش‌آموزان با قرآن؛ عامل ریشه‌کنی آسیب‌های اجتماعی

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس آموزش و پرورش خمین گفت: برنامه‌های آموزش و پرورش همه در قرآن آمده است اگر دانش‌آموزان با قرآن مأنوس باشند کار تمام است و ما کار خود را برای تربیت شهروند سالم انجام دادیم. اگر بتوانیم از ۱۸ هزار دانش‌آموز ۱۸ هزار حافظ قرآن تربیت کنیم رسالت کاری خود را انجام دادیم. آشنایی دانش‌آموزان با قرآن برابر با ریشه‌کنی آسیب‌های اجتماعی است.

آشنایی دانش‌آموزان با قرآن؛ عامل ریشه‌کنی آسیب‌های اجتماعی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، عبدالرضا پیر‌حسینلو، رئیس آموزش و پرورش خمین امروز، ۲۲ آذر در همایش تبیین طرح ملی بشارت ۱۴۵۲ خمین که در مصلای این شهرستان برگزار شد گفت: اصلی‌ترین برنامه اجرای قانون است و ما مجریان قانون هستیم و باید از قوانین آموزش و پرورش تبعیت کنیم. نظم یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ای است که در طول خدمت کاری بر آن اصرار داشتم که امید است این اصل برای خدمت‌رسانی بهتر و تربیت هر چه بهتر دانش‌آموزان به کار گرفته شود.
وی تأکید کرد: بنای برنامه‌های آموزش و پرورش تربیت دکتر و مهندس نیست، بنای اصلی ما در این مرکز آموزشی تربیت انسان‌های شایسته است، وقتی‌که انسان درست تربیت شد قطعا شایستگی تعلیم در رشته‌هایی همچون پزشکی و... را پیدا می‌کند.
پیرحسینلو ادامه داد: تربیت شهروند سالم و انسان درستکار از دیگر دستورالعمل‌هایی است که اجرایی در آموزش و پرورش است. امروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه بروز کرده است، آسیب اجتماعی دستاوردهای انقلاب را دست‌خوش خودش قرار داده است‌ ایجاد نظم برای تربیت نیروهای خدوم و ارزشی لازم است. برای تربیت شهروند سالم ۳۷ طرح تدوین شده است، که اجرای دو طرح آغاز شده است. معلمان ما از بهترین معلمان هستند چراکه با وجود مشکلات سعی دارند دانش‌آموزانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند. برای هر یک از معلمان هزاران طرح وجود دارد که با ساماندهی منابع مالی می‌توان طرح‌ها را عملیاتی کرد، با کمک اوقاف استان طرح‌ها جامه عمل پوشید.
وی در ادامه سامان‌دهی منابع مالی و استفاده از منابع مالی موجود را از دیگر طرح‌های اجرایی خواند و گفت: آموزش رسالت اصلی آموزش و پرورش است اما در کنار این وظیفه خطیر ساماندهی منابع به اجرای طرح‌های فوق برنامه کمک می‌کند. قرآن اصلی‌ترین وسیله‌ای است که می‌توان به آن تمسک جست و از آسیب‌های اجتماعی در امان ماند.
پیرحسینلو اضافه کرد: برنامه‌های آموزش و پرورش همه در قرآن آمده است اگر دانش‌آموزان با قرآن مأنوس باشند کار تمام است و ما کار خود را برای تربیت شهروند سالم انجام دادیم. اگر بتوانیم از ۱۸ هزار دانش‌آموز ۱۸ هزار حافظ قرآن تربیت کنیم رسالت کاری خود را انجام دادیم. آشنایی دانش‌آموزان با قرآن برابر با ریشه‌کنی آسیب‌های اجتماعی است.
وی برلزوم فعالیت معلمان قرآن به عنوان سفیران قرآنی تاکید کرد و افزود: امسال هدیه قرآنی ما به دانش‌آموزان سفر زیارتی مشهد مقدس است، معلمان طرح بشارت ۱۴۵۲ را برای عموم مردم تبیین کنند تا شاهد حضور همه‌جانبه باشیم.
انتهای پیام

captcha