گردشگری زیارت را رونق دهیم/ نیازمند موازنه در عرصه بین‌الملل هستیم
کد خبر: 3772137
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
مازنی:

گردشگری زیارت را رونق دهیم/ نیازمند موازنه در عرصه بین‌الملل هستیم

گروه اجتماعی ـ رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر لزوم رونق گردشگری زیارت تأكید كرد و گفت: باید زمینه بازدید گردشگران خارجی از اماكن مذهبی تمام ادیان الهی فراهم شود.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام احمد مازنی، رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شب گذشته، 21 آذر در افتتاحیه دهمین نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز، لزوم توجه به گردشگری زیارت را یادآور شد و بر رونق آن تأكید كرد و گفت: در ایران علاوه بر اماکن زیارتی و مذهبی اسلامی، كلیساهای چند هزار ساله و اماکنی متعلق به دیگر ادیان نیز وجود دارد که باید زمینه بازدید گردشگر خارجی از آنها فراهم شود.
وی با تاكید بر ضرورت‌های كیفی فرهنگی در عرصه گردشگری، ایجاد درك مشترك از گردشگری، آموزش سرمایه انسانی، ایجاد موازنه در حوزه بین‌الملل، مشخص شدن اولویت‌ها در حوزه گردشگری و تبدیل تحریم به فرصت در این صنعت را از مهمترین این ضرورت‌ها دانست.
مازنی با بیان اینكه بخشی از عوامل موثر در گردشگری ذی‌نفعان و تشكل‌های مردم نهاد است، افزود: نگاه‌های متفاوتی در این عرصه وجود دارد.
رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه در عرصه فرهنگ دچار مشكل هستیم و جامعه و صاحب نظران موثر در حوزه فرهنگ نگاهشان گاهی تا ١٨٠ درجه متفاوت است، گفت: به عنوان مثال زمانی كه یك موسیقی خیابانی برگزار می‌شود، عده‌ای ناراحت می‌شوند و بر این باورند كه افرادی با آلات لعب و لهو وارد خیابان شده‌اند و اضمحلال فرهنگی را رقم زده‌اند اما در نقطه مقابل، از برخورد با هنرمندان انتقاد می‌شود.
مازنی با تاكید بر اینكه در گردشگری نیز باید شرایط برای حضور همه اقشار و ملت‌ها فراهم شود، گفت: در سازمان میراث فرهنگی و در مجموعه حاكمیت نیاز به موازنه، هماهنگی و همدلی برای ایجاد گردشگری مطلوب جمهوری اسلامی داریم.
وی با اشاره به اینکه ملت‌ها در موضوع گردشگری دنبال فساد نیستند و اگر به ایران می آیند برای دیدن آثار تاریخی، مذهبی و فرهنگی است، گفت: بنابراین باید دست گردشگران و كسانی كه تلاش می‌كنند تا گردشگر وارد كشور شود را بوسید.
رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین با تاكید بر اینكه باید از اختلاف نظرها برای رسیدن به یك موازنه مشترك در اركان نظام استفاده كرد، افزود: عناصری كه در سازمان میراث فرهنگی و بخش خصوصی در عرصه گردشگری موثر هستند باید به شکل آنلاین و به روز دانش و فناوری اطلاعات این حوزه را كسب اطلاع كنند.
مازنی با بیان اینکه تروریسم پروری و ارتجاع منطقه را قبول نداریم، تاكید كرد: در عین حال اگر قرار است حوزه گردشگری رونق پیدا كند، نیازمند موازنه در عرصه بین‌الملل هستیم. باید به جز رژیم اشغالگر قدس با مابقی كشورها برای رونق گردشگری وارد مذاكره شویم.
انتهای پیام

captcha