شناسایی، جذب و پرورش استعدادهای هنری رسالت حوزه هنری است
کد خبر: 3772141
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶

شناسایی، جذب و پرورش استعدادهای هنری رسالت حوزه هنری است

گروه فرهنگی- رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در شب شعر دانش آموزی پاییز شاعرانه شناسایی ، جذب و پرورش استعدادهای هنری را رسالت حوزه هنری عنوان کرد.

شناسایی، جذب و پرورش استعدادهای هنری رسالت حوزه هنری است

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در شب شعر «پاییز شاعرانه» ویژه شاعران دانش‌آموز دوره اول و دوم متوسطه با شعر خوانی 20 دانش‌آموز منتخب که شامگاه چهارشنبه، 21 آذرماه در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد، با اشاره به ضرورت حمایت از توسعه هنر و فرهنگ در استان اظهار کرد: استقبال بسیار خوب علاقه‌مندان و والدین از مسیر هنرآموزی فرزندانشان گام مهمی در راستای توسعه هنر و فرهنگ استان است.
وی افزود: اگر می‌خواهیم در جهان حاضر پله‌های رشد و تعالی را در بخش‌های مختلف با اطمینان از نتیجه بخش بودن برنامه‌ریزی ها بپیماییم ، توسعه هنر و فرهنگ را باید در رأس امور قرار دهیم.
رئیس حوزه هنری استان با تمجید از همراهی والدین دانش‌آموزان در تشویق فرزندانشان جهت ورود به وادی بسیار زیبای هنر بیان کرد: آنچه که ما امروز در این محفل ادبی شاهد بودیم جدا از کیفیت آثار که قطعا نیازمند آموزش بیشتر را دارد ، شور و نشاط و طراوت در آثار نوجوانانی بوده ایم که آینده ادبیات این استان ادیب‌پرور را می‌توانند ارتقا داده و به نسل های بعد از خود منتقل نمایند .
وی از پیشرفت بسیار خوب هنرمندان جوان در عرصه شعر و داستان استان خبر داد و عنوان کرد: در سه دوره گذشته جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره در میان تعداد بالای شرکت‌کنندگان از سراسر کشور نمایندگانی از میان جوانان شاعر و داستان‌نویس استان نیز به بخش نهایی راه پیدا کرده‌اند که این بسیار حائز اهمیت است.
مرادی با دعوت از شاعران نوجوان حاضر در جمع جهت حضور در کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی حوزه هنری کردستان و ارتباط با اساتید حاذق شعر و داستان به منظور رفع کاستی‌های فنی آثار اعلام کرد: رسالت حوزه هنری پرورش استعدادهای هنری است و در این مسیر خود را مکلف به حمایت از رشد و تعالی شما می‌دانیم.
وی خطاب به دانش آموزان عنوان کرد: شما باید تلاش کنید تا با خلق آثار خود ضمن امید آفرینی در جامعه، حس خوب به مخاطب را هدیه ببخشد چون شما میراث‌دار اندیشه‌های متعالی شاعرانی بزرگ همچون مولانا، حافظ و سعدی هستید.
مرادی در پایان با اشاره به دهمین جشنواره استانی شعر و داستان جوان سوره ضمن دعوت از شاعران و داستان‌نویسان جوان زیر 30 سال جهت حضور در جشنواره یادآور شد: عزیزان تا پایان دی ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در حوزه هنری استان کردستان ارسال کنند.
انتهای پیام

captcha