درخشش قاری ایرانی و تغییر در آزمون اعطای مدرک به حفاظ
کد خبر: 3772195
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
اهم اخبار و رویدادهای قرآنی هفته/

درخشش قاری ایرانی و تغییر در آزمون اعطای مدرک به حفاظ

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ این هفته‌ خبر کسب رتبه دوم نماینده ایران در مسابقات قرآن تونس مهمترین خبر بود و دو فراخوان جشنواره «دعا و اذان برتر» و فراخوان اعزام حافظ قرآن زیر ۱۲ سال به مسابقات بین‌المللی کویت دیگر خبرهای دارای اهمیت بود.

درخشش قاری ایرانی در مسابقات تونس و تغییر در آزمون اعطای مدرک به حفاظبه گزارش ایکنا؛ این هفته‌ با اخبار متعددی در حوزه فعالیت‌های قرآنی کشور همچون برگزاری اردوی آمادگی مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان، کسب رتبه دوم نماینده کشورمان در مسابقات تونس، حذف آزمون شفاهی اعطای مدرک به حافظان قرآن بنا بر اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، فراخوان جشنواره «دعا و اذان برتر» و اعلام زمان ارسال آثار، جشن یک‌سالگی برنامه خبری «انعکاس»، فراخوان اعزام حافظ قرآن زیر ۱۲ سال به مسابقات بین‌المللی کویت و ... همراه بود.
اعلام فراخوان سومین جشنواره ملی محصولات قرآنی
سومین جشنواره محصولات قرآنی کشور به همت سازمان دارالقرآن‌ الکریم و اداره کل تبلیغات اسلامی استان مازندران به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
این جشنواره در رشته‌های مصحف شریف، کتب قرآنی، نشریات قرآنی، وب‌سایت، اپلیکیشن و شبکه‌های اجتماعی، نرم‌افزا‌رهای چندرسانه‌ای، ایده و طرح‌های قرآنی، فیلمنامه‌ و داستان‌های قرآنی و طراحی و تصویرگری برپا می‌شود. متقاضیان تا 15 دی ماه سال جاری فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
حذف آزمون شفاهی اعطای مدرک به حافظان قرآن
سازمان سنجش آموزش کشور درباره قانون اعطای مدرک کارشناسی و بالاتر به حافظان کل قرآن کریم اطلاعیه‌ای صادر و جزئیات مربوط به این موضوع را منتشر کرد.
در این اطلاعیه آمده است؛ به منظور اجرای قانون اعطای مدرک کارشناسی و بالاتر به حافظان کل قرآن مجید مصوب سال ۱۳۷۵ مجلس محترم شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور مصوب هیئت محترم وزیران در سال 76، حافظان کل قرآن مجید به جز اتباع خارجی که خواهان استفاده از مزایای در نظر گرفته شده هستند، ضرورت دارد با توجه به توضیحات ذیل در آزمون کارشناسی ارشد(کد رشته امتحانی ۱۱۱۱) شرکت کرده و بند مربوط به تقاضانامه اینترنتی را علامت‌گذاری کنند.
تجلیل از برگزیدگان مسابقات دانش‌آموزی در شهرستان‌های استان تهران
آیین تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی سی‌و‌ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز شهرستان‌های استان تهران در دو منطقه شهرری و بهارستان دو برپا ‌شد.
طی این مراسم از 225 حائز رتبه‌های اول تا سوم مرحله استانی سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی و مسابقات فرهنگیان در سال ۹۶-۹۷ مناطق چهاردانگه، اسلامشهر، رباط کریم، بهارستان یک و دو، رباط کریم و شهریار، ملارد و شهر قدس و همچنین از ۱۸۹ دانش‌آموز دختر و پسر حائز رتبه‌های اول تا سوم مرحله استانی سی‌وششمین دوره مسابقات دانش‌آموزی و ۲۲ نفر از معلمان در چهارمین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان مناطق قرچک، ورامین، کهریزک، فشافویه، جوادآباد، پیشوا، پاکدشت، پردیس، دماوند و رودهن تجلیل به عمل آمد.
بهمن؛ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «دعا و اذان برتر»
به منظور شناخت استعداهای برتر در راستای ارتقای وضعیت تولید و پخش ادعیه و اذان‌های فاخر از شبکه‌های مختلف رسانه ملی، جشنوار دعا و اذان برتر به همت شورای عالی قرآن برگزار می‌شود. موذنان و دعاخوانان ممتاز سراسر کشور برای شرکت در این جشنواره می‌توانند نمونه‌ای از دعا و اذان خود را ضبط و به شورای عالی قرآن ارسال کنند.
جشن یکسالگی برنامه خبری «انعکاس»
به بهانه گذشت یک‌ سال از فعالیت برنامه خبری «انعکاس» با برپایی مراسم جشن تولدی از همکاران و عوامل این برنامه تجلیل شد.
از سال گذشته که مرکز تولیدات چندرسانه‌ای قرآنی به نام استودیوی مبین در سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاددانشگاهی راه‌اندازی شد با توجه به ظرفیت خبرهای داخلی و بین‌الملل خبرگزاری بین‌الملی قرآن(ایکنا)، پیشنهادی مبنی بر تولید بخش‌های خبری تصویری به شبکه قرآن و معارف سیما ارائه شد. این پیشنهاد با استقبال مسئولان شبکه مواجه و برنامه «انعکاس»، که محصول این همکاری مشترک بود، شکل گرفت.
اجرای طرح تلفنی حفظ و تصحيح قرائت جزء سی‌
طرح تلفنی حفظ جزء ٣٠ و تصحيح قرائت قرآن به مدت دوماه در آستان مقدس حضرت عبدالعظيم(ع) برگزار می‌شود. طی اين طرح ١٠ نفر از اساتید و حافظانی كه در آستان مقدس حضور دارند، به صورت تلفنی محفوظات حفاظ این جزء را ارزیابی و تصحیح می‌کنند.
بازدید سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما از ایکنا
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن عرفاتی، سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما از تحریریه فارسی و بین‌الملل ایکنا بازدید کرد و از نزدیک در جریان تولید اخبار و پیگیری سوژه‌های خبری قرار گرفت که طی این بازدید بر هم‌افزایی بیشتر بین شبکه قرآن و معارف سیما و ایکنا تأکید شد.
اجرای طرح سراسری زنگ آسمانی در مدارس کشور
برنامه‌ زنگ آسمانی در راستای طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن است که طی مشارکت آموزش و پرورش با رادیو قرآن، برنامه‌ای با همین عنوان از سوی رادیو قرآن ساعت ۷:۳۰ برای دانش‌آموزان در مدارس پخش می‌شود و مدارسی که برنامه صبحگاهی ندارند، می‌توانند این برنامه را در سایت و کانال سروش رادیو قرآن دانلود و در ساعت شروع مراسم آغازین خود پخش کنند.
«محمدحسن موحدی» نفر دوم مسابقات قرآن تونس شد
طی اعلام نتایج شانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور تونس محمدحسن موحدی، دارنده رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان موفق به کسب رتبه دوم شد. همچنین در این رقابت‌ها نماینده کشور مغرب رتبه اول رقابت‌ها را به دست آورد.
فراخوان اعزام حافظ قرآن زیر ۱۲ سال به مسابقات بین‌المللی کویت
مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت هر ساله در دو رشته حفظ و قرائت قرآن کریم برگزار می‌شود. این رقابت‌ها در دهمین دوره خود که اوایل سال آینده شمسی برپا خواهد شد، رشته حفظ کل قرآن نونهالان را به مجموع رشته‌های خود اضافه کرده است.
با توجه به این تغییرات و برای معرفی حافظ قرآن ایرانی در این مسابقات، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، فراخوانی را با همکاری این مرکز و کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم منتشر کرده است.
برگزاری اردوی آمادگی مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان

سازمان بهزیستی کشور، متولی اصلی برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام که تاکنون سه دوره آن را برگزار کرده است، برای معرفی نمایندگان کشورمان در چهارمین دوره این مسابقاتاردوی امادگی برپا کرد.
این سازمان بر آن شد تا برای آمادگی بیشتر نمایندگان ایران در آن مسابقات، اردوی آمادگی و کارگاه‌های آموزشی با حضور ۱۰ برگزیده رقابت انتخابی(آزمون ۱۳ آبان‌ماه سال جاری در تهران) برگزار کند که نخستین دوره از این کارگاه‌ها به مدت یک روز در سازمان دارالقرآن‌ الکریم برپا شد.

تأکید رئیس سازمان اوقاف بر برون‌سپاری بخش‌هایی از مسابقات قرآن

جلسه سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد. در این جلسه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین خاموشی در سخنانی با اشاره به اینکه از کاهش تصدی‌گری سازمان در امر مسابقات و برون‌سپاری بخش‌هایی از آن، تحت نظر مجموعه سازمان استقبال و حمایت می‌کنیم، گفت: در برگزاری مسابقات باید دقت نظر و توجه مسئولان برگزاری به مطالبات مقام معظم رهبری درباره قرآن و مسابقات بین‌المللی قرآن کریم صورت بگیرد.

نخبگان قرآنی افغان در جوار احیاگر قرآن تجلیل شدند

آئین اختتامیه و اهدای جوایز دومین دوره مرحله استانی مسابقات دارالقرآن محمد امین(ص) با همکاری اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری تهران و آستان مقدس امام خمینی(ره) شب گذشته، پنجشنبه، ۲۲ آذرماه، همزمان با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در جوار حرم ملکوتی امام خمینی(ره) برپا شد.

نسخه مقابله با جنگ سخت و نرم در قرآن آمده است

مراسم پایانی سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه ستاد ارتش، امروز، ۲۰ آذرماه با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده آجا، جمعی از فرماندهان و مسئولان عالی رتبه ارتش و نیروهای مسلح در سالن همایش ولایت این ستاد برپا شد.
انتهای پیام

captcha