وقف؛ مهمترین چتر حمایتی حوزه سلامت
کد خبر: 3772203
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹

وقف؛ مهمترین چتر حمایتی حوزه سلامت

گروه اجتماعی ـ مدیرکل اوقاف گیلان تشکیل مجمع یاوران وقف و سلامت را یکی از راهکارهای ترویج سنت وقف در حوزه بهداشت و درمان برشمرد و گفت: مطمئن‌ترین چتر حمایتی حوزه سلامت سنت وقف است.

وقف؛ مهمترین چتر حمایتی حوزه سلامت

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام ستارعلیزاده، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان روز گذشته، 22 آذرماه در نشست با مجمع خیران سلامت لاهیجان که در آموزشکده فنی شهید رجایی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از زمینه‌های خدمت‌رسانی سنت حسنه وقف، حوزه درمان و بهداشت است.

وی با بیان اینکه 25 درصد از مراکز درمانی و خدمات پزشکی کشور موقوفه هستند، گفت: مطمئن‌ترین چتر حمایتی حوزه سلامت سنت وقف است؛ بهترین راه رسیدن به جامعه سالم وقف است.

مدیرکل اوقاف گیلان تشکیل مجمع یاوران وقف و سلامت را یکی از راهکارهای ترویج سنت وقف در حوزه بهداشت و درمان برشمرد و ابراز امیدواری کرد: در آینده تفاهم‌نامه بین اداره اوقاف و امور خیریه و دانشگاه علوم پزشکی گیلان منعفقد شود تا زمینه برای شناسایی موقوفات درمانی و راه‌اندازی موقوفات جدید در این حوزه فراهم شود.

علیزاده با اشاره به اینکه اوقاف به دنبال تولی‌گری نیست، گفت: سازمان اوقاف به دنبال ترویج فرهنگ وقف است و همواره مبلغ این فرهنگ متعالی بوده است.

وی خواستار برنامه محور کردن مجمع وقف و سلامت شد و گفت: راه‌اندازی مرکز مشاوزه وقف در دانشگاه علوم پزشکی گیلان به این امر کمک می‌کند.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان خیران لاهیجانی را از پیشگامان وقف در گیلان خواند و اعلام کرد: یکی از بزرگترین وقف‌های پس از انقلاب در گیلان متعلق به بانو صغری المعی است که بازارچه‌ای به ارزش 9 میلیارد تومان را وقف کرده است.

وی به تجربه وقف مشارکتی در ثبت موقوفات جدید در گیلان اشاره کرد و گفت: وقف مشارکتی زمینه ساز بهترین خدمات در حوزه سلامت می‌شود.

علیزاده از نمایندگان حاضر در این نشست هم خواست درباره تصویب مجدد انتشار اوراق وقف در قالب عقد صلح بررسی و مطالعه داشته باشند چراکه انتشار این اوراق در سال‌های گذشته منجر به آغاز احداث دو بیمارستان در شیراز و شهر ری شده است.

یادآور می‌شود، در این نشست شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، نیکفر، نماینده مردم لاهیجان در مجلس و حجت‌الاسلام صدیق، امام جمعه لاهیجان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

captcha