تأثیر تابلوهای شهری بر سلامت روحی شهروندان
کد خبر: 3772213
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴

تأثیر تابلوهای شهری بر سلامت روحی شهروندان

گروه فرهنگی - عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: همسان‌سازی و زیبایی تابلو‌ها تاثیر روحی و روانی بر روح و روان شهروندان دارد و باید برای پیشگیری از ناهنجاری‌های بصری پیش قدم شویم.

جهت پیشگیری از ناهنجاریهای بصری پیش قدم شویم

به گزارش ایکنا از هرمزگان، نشست کمیسیون تلفیق خدمات شهری و فرهنگی اجتماعی روز پنجشنبه، ۲۲ آذرماه با محوریت ساماندهی تابلو‌های معرف و مشاغل با حضور رئیس اتاق بازرگانی و رئیس اتحادیه صنف چاپخانه‌داران برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عامری سیاهوئی، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: ایجاد و نصب تابلو‌ها ویژه ادارات و مغازه‌ها باید تابع قانون و مقررات باشد که در این راستا به‌منظور قانونمند کردن آن نیاز به همکاری و تعامل بیشتر بین اتاق بازرگانی، اتحادیه صنف چاپخانه‌داران و سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری از جمله معاونت خدمات شهری و سازمان سیما است.
این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با استناد به حدیث «انّ اللّه جَمیل و یحبّ الجمال» بیان کرد: همسان‌سازی و زیبایی تابلو‌ها تاثیر روحی و روانی بر روح و روان شهروندان دارد و باید برای پیشگیری از ناهنجاری‌های بصری پیش قدم شویم.
وی با تاکید بر اینکه در محل ورودی و خروجی شهر بندرعباس جهت معرفی آثار تاریخی و مذهبی به گردشگران نیازمند تابلوی راهنما هستیم که باید با همکاری و تعامل بین شهرداری و اتاق بازرگانی و اتحادیه چاپخانه‌داران تقسیم کار کنیم، افزود: این هماهنگی و تعامل می‌تواند مسئول و متولی مستقیم مجوز نصب تابلو‌های سطح شهر را تعیین کند و کار افزایش کیفیت نظارت بر نصب تابلو‌ها را برای شهروندان تسهیل کند.
تعامل در حل مشکلات بخش خصوصی موثر است
محمد امین صباغی زاده، رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی بندر عباس تصریح کرد: باتوجه به ماده ۷۵ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی و براساس قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار قانون شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تصویب شده‌ است.
رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی بندر عباس افزود: در راستای اجرای این قانون دبیرخانه این شورا با ریاست استاندار با هدف کارشناسی و حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی در اتاق بازرگانی شهرستان بندرعباس تشکیل شده است.
صباغی‌زاده تصریح کرد: در اجرای مصوبات این شورا پیگیری موضوع نصب تابلو‌های راهنمای اماکن مذهبی، تاریخی و گردشگری با هماهنگی شورای اسلامی و شهرداری بندرعباس و همچنین اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان هرمزگان به اتاق بازرگانی محول شده که با توجه به تعامل به‌وجود آمده می‌توانیم در انجام این ماموریت و حل مشکلات بخش خصوصی مفید و موثر واقع شویم.
ساماندهی تابلو‌ها باعث رونق در کسب و کار اعضای اتحادیه می‌شود
در ادامه این جلسه فرهاد شهریاری رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و کانون‌های تبلیغاتی شهرستان بندرعباس ضمن تشکر از میزبان جلسه حجت‌‌الاسلام والمسلمین عامری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بندرعباس و سایر اعضای حاضر در جلسه، بیان کرد: پس از نمای زیبای ساختمان‌ها در تمامی کشور‌ها آنچه به مبلمان شهری چهره زیبا می‌بخشد انواع تابلو‌های مشاغل است.
رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و کانون‌های تبلیغاتی شهرستان بندرعباس بیان کرد: صدور مجوز نصب تابلو نباید به‌گونه‌ای باشد که به‌عنوان ابزار شهرداری برای دستیابی به خواسته‌های قانونی‌اش تلقی شود.
وی ادامه داد: نبودمتولی مستقل در شهرداری بندرعباس برای این موضوع باعث کمرنگ شدن تعامل اتحادیه و شهرداری شده است؛ لذا باتعامل بیش‌تر از پیش و تشکیل کارگروه تخصصی در این زمینه و سایر امور مرتبط می‌توانیم از حداکثر استعداد‌های اعضای این صنف جهت زیباسازی بیشتر شهرمان تلاش کنیم.
شهریار اظهار کرد: شهرداری نیز با توجه به تعامل به‌وجود آمده با به‌کارگیری و استفاده از این ظرفیت و همچنین با تسهیل در صدور مجوز نصب تابلو‌های مشاغل، ساماندهی تابلوها و با اجرای ضوابط شهرداری براساس وحدت رویه به‌وجود آمده باعث رونق در کسب و کار اعضای این اتحادیه می‌شود.
انتهای پیام

captcha