مجموعه مذهبی «ماه و غزل» در پایان مسیر نگارش قرار گرفت
کد خبر: 3772216
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵

مجموعه مذهبی «ماه و غزل» در پایان مسیر نگارش قرار گرفت

گروه هنر ــ نگارش 9 قسمت از مجموعه تلویزیونی «ماه و غزل» به تهیه کنندگی محسن علی اکبری پایان یافت.

به گزارش ایکنا به نقل از سیما فیلم؛ این مجموعه 10 قسمتی که توسط سید سعید رحمانی نگاشته می شود و قرار است محرم 98 روانه آنتن شود؛ روایتی تاریخی- مذهبی دارد. «ماه و غزل» به مقطع زمانی دو سال بعد از واقعه عاشورا و پیش از قیام مختار می پردازد؛ دورانی که گفته می شود بیشترین جنایات بنی امیه در آن تاریخ رخ داده است. یکی از اتفاقات این مقطع زمانی به «قیام حره» معروف است. به گفته نویسنده مجموعه بستر قصه «ماه و غزل» که احتمال تغییر نام آن وجود دارد؛ این قیام است.
این مجموعه یک پروژه سطح الف است که برای نگارش آن چندین ماه کار تحقیقی انجام شده و در مراحل تحقیق علاوه بر منابع شیعی از منابع اهل سنت هم بهره برداری شده، نویسنده در نگارش «ماه و غزل» تلاش کرده بر اشتراکات تأکید ویژه داشته باشد.
این پروژه پس از بازنویسی فیلمنامه و برآورد تولید، اواخر سال جاری وارد مرحله پیش تولید شده و در صورت پیش رفتن برنامه ریزی‌ها اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت سال آینده تصویربرداری «ماه و غزل» آغاز خواهد شد.
همچنین مجموعه تلویزیونی «الف دزفول» از دیگر سفارشات مرکز سیما فیلم به تهیه کنندگی محسن علی اکبری در 40 قسمت توسط مرجان اشرفی زاده در دست نگارش است کارگردانی آن را نیز اشرفی زاده بر عهده دارد.
«الف دزفول» پس از تصویربرداری «ماه و غزل» وارد مرحله پیش تولید می‌شود. مقاومت مردم دزفول از سال 59 تا 68 خط روایی این مجموعه تلویزیونی است.

انتهای پیام

captcha