ائمه جمعه در خط مقدم روشنگری مسائل دینی ـ اخلاقی قرار دارند/ علما؛ امین‌ترین رابط مردم
کد خبر: 3772219
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

ائمه جمعه در خط مقدم روشنگری مسائل دینی ـ اخلاقی قرار دارند/ علما؛ امین‌ترین رابط مردم

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام جمعه زنجان گفت: ائمه ‌جمعه در خط مقدم پاسداری از انقلاب و ولایت‌مداری برای روشنگری مردم نسبت به دین و مسائل جوامع اسلامی، اخلاقی و دمیدن روحیه دلگرمی به نظام جمهوری اسلامی قرار دارند.

اقامه نماز جمعه در 14 نقطه استان زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه استان زنجان، روز گذشته، 22 آذرماه در جلسه شورای ائمه جماعات این استان اظهار کرد: از برکات مهم انقلاب اسلامی احیای نمازهای جمعه در کشور است و امروزه در بیش از ۹۰۰ نقطه کشور نماز جمعه برگزار می‌شود.
وی نماز جمعه را قرارگاه فرهنگی، تقوا و بصیرت‌افزایی خواند و گفت: در استان زنجان، نماز جمعه اولین بار توسط آیت‌الله موسوی برگزار شد و امروز نیز پس از گذشت چند سال، این فریضه الهی در ۱۴ نقطه از استان برگزار می‌شود.
آیت‌الله خاتمی اظهار کرد: ائمه ‌جمعه در خط مقدم پاسداری از انقلاب و ولایت‌مداری برای روشنگری مردم نسبت به دین و مسائل جوامع اسلامی، اخلاقی و دمیدن روحیه دلگرمی به نظام جمهوری اسلامی قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه روحانیت همواره در تاریخ زبان گویای مردم بودند و همچنان به این وظیفه خود عمل می‌کنند، بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز روحانیت همواره در سیبل دشمن قرار داشته و پس از جایگاه ولایت‌فقیه تنها صنفی که همواره مورد هجمه دشمنان قرار گرفته علما بودند.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه ائمه جمعه مورد اعتماد مقام معظم رهبری و سنگ صبور مردم هستند، گفت: مطمئن‌ترین و امین‌ترین رابط با مردم به خصوص درباره انعکاس مشکلات مردم علما هستند که در رأس آن ائمه جمعه قرار دارند.
وی ایجاد جنگ روانی و اقتصادی را از توطئه‌های امروز دشمنان دانست و گفت: معتقدیم مشکلات و معضلات مردم باید بیان شود، مردم از بی‌عدالتی، تبعیض و بیکاری گله دارند، استان زنجان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده است.
آیت‌الله خاتمی از نبود نظارت در استان گله کرد و افزود: متاسفانه نظارت در استان زنجان کم است، با توجه به اخبار واصله از قیمت دلار، برخی از گرانی‌ها را گردن دلار می‌اندازند اما با پایین آمدن قیمت دلار کماکان قیمت‌ها کاهش یا تغییر نکرده‌ است که باید توجه شود، ایجاد روحیه امید و دلگرمی از ضرورت به‌سزایی در شرایط کنونی جامعه برخوردار است که باید بدان توجه داشت.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 2400  فاضل زنجانی در حوزه علمیه قم در مقاطع بالا مشغول به تحصیل هستند که این نشان از  جایگاه والای علوم قرآنی و علما در این استان دارد.
انتهای پیام
captcha