بازدشت 37 عضو فعال حماس در کرانه باختری
کد خبر: 3772220
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱

بازدشت 37 عضو فعال حماس در کرانه باختری

گروه بین‌الملل ـ نظامیان اسرائیلی، 40 فلسطینی که 37 نفر آن‌ها از اعضای فعال جنبش حماس هستند را در کرانه باختری رود اردن بازداشت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ ارتش رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که 40 فلسطینی را به اتهام آنچه مشارکت در تجمعات مردمی و اقدامات تروریستی در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن خوانده است، بازداشت و به مراکز پلیس منتقل شده‌اند.

بر اساس این بیانیه 37 نفر از بازداشت‌شدگان فعالان جنبش حماس هستند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل دیشب به نظامیان این کشور دستور داد در پاسخ به حملات فلسطینیان در کرانه باختری بازداشت اعضای حماس را افزایش دهند.

نظامیان اسرائیلی همه روزه به بهانه‌های مختلف به خانه‌های فلسطینیان در قدس اشغالی و کرانه باختری رود اردن یورش برده و آنان را بازداشت می‌کنند، به‌طوری که دولت فلسطین طی گزارشی اعلام کرده که بیش از 6500 شهروند این کشور از جمله 300 کودک، 62 زن و 11 نماینده مجلس در زندان‌های اسرائیل به‌سر می‌برند.

بر اساس این آمار 500 تن از این افراد تحت عنوان «بازداشت‌ اداری» بدون هیچ تفهیم اتهام یا محاکمه‎ای زندانی هستند. در بین بازداشت شدگان 1800 بیمار وجود دارد که 700 نفر از آنان نیازمند درمان فوری هستند.

همچنین، آخرین اخبار از فلسطین اشغالی حاکیست که هزاران شهرک نشین پنجشنبه‌شب در اعتراض به وضعیت بد امنیتی در مقابل منزل بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند و با در دست داشتن پلاکاردهایی به خاطر وضعیت بد امنیتی به نتانیاهو اعتراض کردند.

بر اساس گزارش العالم، در یکی از پلاکاردهایی که تظاهرکنندگان در دست داشتند، نوشته شده است: «آقای نتانیاهو امنیتی که به ما وعده دادی کجا است؟».

منابع صهیونیستی ظهر پنجشنبه گزارش دادند که در جدیدترین عملیات مقاومتی که در کرانه باختری انجام شد، سه نظامی این رژیم به هلاکت رسیدند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که فردی مسلح از خودروی خود پیاده شده و شروع به تیراندازی به سمت نظامیان صهیونیست ‌و شهرک‌نشینان کرده است. در جریان این تیراندازی سه نظامی صهیونیست کشته و یک نفر دیگر زخمی شدند.

در پی این عملیات، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دستور تخریب منزل عاملان این عملیات را داد، نتانیاهو از ارتش و نیروهای امنیتی نیز خواسته تا شهر البیره را محاصره کرده و راه‌های ارتباطی در کرانه باختری را با ایجاد پست‌های ایست و بازرسی به شدت کنترل کنند.
 
نظامیان رژیم صهیونیستی در 24 ساعت گذشته سه جوان فلسطینی «اشرف نعالوه»،«صالح البرغوثی» و «جمال المطیر» را درحالی که آنها را مجریان عملیات‌های مقاومتی اعلام کردند، به ضرب گلوله به شهادت رساندند.
 
انتهای پیام
captcha