حوزه و دانشگاه پشتیبان علمی و فرهنگی یکدیگر باشند
کد خبر: 3772250
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹

حوزه و دانشگاه پشتیبان علمی و فرهنگی یکدیگر باشند

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام جمعه اسالم با اشاره به مهجور ماندن بحث پژوهش در کشور، گفت: حوزه و دانشگاه باید پشتیبان علمی یکدیگر باشند و زمینه ارتباط علمی و فرهنگی و وحدت واقعی بین حوزویان و دانشجویان را فراهم کنند.

حوزه و دانشگاه پشتیبان علمی و فرهنگی یکدیگر باشند

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین والمسلمین محمدجواد باقری، امام جمعه اسالم امروز، 23 آذرماه در خطبه های نماز جمعه این شهر، ضمن تبریک ولادت حضرت امام حسن عسکری(ع) و بیان فضائل آن حضرت، سالروز وفات حضرت معصومه(س) را نیز تسلیت گفته و به بیان ویژگی ها و برکات حضور ایشان در شهر قم و کشور ایران پرداخت.

وی ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و همچنین روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: متأسفانه یکی از مسائلی که در کشور ما مهجور مانده، بحث پژوهش است و حوزه و دانشگاه به جای برگزار کردن مراسم نمادین باید پشتیبان علمی یکدیگر باشند و زمینه ارتباط علمی و فرهنگی و وحدت واقعی بین حوزویان و دانشجویان را فراهم کنند تا سطح علمی و معنوی هر دو نهاد بالا برود و تفکرات بسته و یا غربزده بر حوزه های علمیه و دانشگاه ها حاکم نشود.

این کارشناس دینی با گرامیداشت روز حمل و نقل و تبریک این روز به دست‌اندرکاران و زحمتکشان این عرصه، افزود: برخلاف اینکه گیلان یکی از پرترددترین استان های کشور و مقصد بسیاری از گردشگران در ایام مختلف سال است، اما جاده های گیلان از استانداردهای لازم به خصوص از روشنایی کافی برخوردار نیست که این مسئله همیشه زمینه ساز حوادث و تصادفات خطرناک بوده و هست که مسئولین امر باید قبل از شروع فصل مسافرت این نواقص را برطرف کنند.

امام جمعه اسالم به مطرح شدن افزایش احتمالی قیمت بنزین اشاره کرد و یادآور شد: مردم بیشتر از این طاقت و تحمل تورم و افزایش قیمت را ندارند و تا همین اندازه هم نجابت به خرج داده اند و مشکلات را تحمل کرده اند، اما بعضی از مسئولین که ذره ای از رنج مردم خبر ندارد می گوید که مردم هم با افزایش قیمت بنزین موافق هستند.

وی ادامه داد: باید به چنین افرادی مرفه و بی‌دردی گفت که شما چه کاره مردم هستید که از طرف مردم سخن می گویید؟! شما اگر صدای مردم را می شنوید و از حرف دل آنها خبر دارید، جلوی گرانی های افسار گسیخته را بگیرید تا مردم بیش از این عذاب نکشند.

باقری به تبیین بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از خانواده های معظم شهدا پرداخت و اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، باید حواسمان به سال 98 جمع باشد؛ چرا که شاید این شاخ و شانه کشیدن ها برای سال 97 زمینه فتنه بزرگتری برای سال آینده باشد و تجربه هم نشان داده بعد از ارتحال امام دشمن هر دهه یکبار فتنه ای راه انداخته و اکنون هم نوبت سال 98 است؛ هر چند به فضل الهی باز دشمن هم هیچ غلطی نمی تواند بکند و ملت ایران از این امتحان نیز سربلند بیرون خواهد آمد.

انتهای پیام

captcha