وحدت حوزه و دانشگاه؛ تقویت‌کننده پیشرفت جامعه
کد خبر: 3772261
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷

وحدت حوزه و دانشگاه؛ تقویت‌کننده پیشرفت جامعه

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام جمعه زنجان گفت: حوزه و دانشگاه در کنار هم تقویت‌کننده هم بوده و باید با وحدت خود باعث ترقی و پیشرفت جامعه شوند و نباید فراموش کرد که در نظام اسلامی علم و دین باید پا به پای هم حرکت کنند.

وحدت حوزه و دانشگاه؛ تقویت‌کننده پیشرفت جامعهبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه استان زنجان امروز، 23 آذرماه در خطبه نماز جمعه زنجان، با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ولادت امام حرسن عسکی(ع)، اظهار کرد: امام حسن عسکری(ع) در ۲۸ سالگی به امامت رسیدند و در زمان خلافت چهار خلیفه وقت، رهبری جامعه اسلامی را بر عهده داشتند به طوری که آن امام همام ۶ سال از عمر شریف خود را در سخت‌ترین شرایط برای رهبری جامعه اسلامی به کار گرفتند.
وی افزود: همسایه و همسایه‌داری در سیره و توصیه‌های ائمه بزرگوار و معصومین(ع) اهمیت بسیاری دارد و در دین مبین اسلام بر اهمیت همسایه‌داری و احترام به همسایگان تاکید شده است. باید از سیره و سلوک ائمه بزرگوار یاد بگیریم و این آموزه‌ها را در راستای زندگی خود به کار گیریم.
نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به ۲۶ دی‌ماه روز حمل و نقل، ادامه داد:  تلاش‌های فعالان این عرصه قابل تقدیر است این افراد خالصانه در راه کمک به نظام و انقلاب تلاش کردند.
امام جمعه زنجان با اشاره به نا آرامی‌های این روزهای فرانسه، یادآور شد: آن‌هایی که در نا آرامی‌های فرانسه شرکت کرده‌اند خواستار عدالت اجتماعی و اقتصادی هستند و در حال حاضر کشورهای اروپایی در رابطه با سرکوب مردم فرانسه سکوت کرده‌اند و این در حالی است که اگر اجتماع کوچکی در دیگر کشورها برگزار می‌شد، این کشورها دم از حقوق بشر می‌زدند.
وی با اشاره به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، عنوان کرد: حوزه و دانشگاه در کنار هم تقویت‌کننده هم بوده و باید با وحدت خود باعث ترقی و پیشرفت جامعه شوند. نباید فراموش کرد که در نظام اسلامی علم و دین باید پا به پای هم حرکت کنند و نظام و انقلاب به وحدت حوزه و دانشگاه نیاز دارد.
این مسئول در ادامه اظهار کرد: در طول دفاع مقدس وقتی رزمندگان اسلام به پیروزی می‌رسیدند دشمن دست به جنایت می‌زد که یکی از این جنایت‌ها بمباران شهرها بود و  یکی از شهرهایی که در طول جنگ بیشترین شهید و ویرانی را متحل شد شهر دزفول بود و اگر در آن روز ما تعدادی موشک داشتیم قطعا می‌توانستیم از آن‌ها در بازدارندگی دشمن استفاده کنیم در حالی که عده‌ای متأسفانه دشمن را بزک کرده می‌بینند، در حالی که دست مخملی دشمن، نیرنگ و فریب است.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه عده‌ای تصور دیگری از اینکه دشمن مکرر از مذاکره حرف می‌زند، دارند، تصریح کرد: مطمئن باشید دشمن اگر قدرت دفاعی و موشکی کشورمان نبود ساعتی برای حمله به کشورمان معطل نمی‌شد. خوشبختانه در حال حاضر موشک‌ها توسط جوانان کشورمان طراحی و ساخته می‌شود. البته دشمن هر روز بهانه‌ای خواهد داشت و این بهانه‌ها یک روز به مسائل هسته‌ای، یک روز به حقوق بشر، یک روز به مسائل موشکی و ... اشاره خواهد داشت.
امام جمعه استان زنجان گفت: نباید فریب دشمن را در زمینه گفت‌وگو و مذاکره بخوریم؛ زیرا دشمن هر روز به بهانه‌ای به دنبال ضربه زدن به کشورمان است و باید مراقب باشیم، چرا که بعد از ۱۲ سال به گفته و به امضای خود هم پایبند نشد و آن‌را زیر پا گذاشتند. پس در این شرایط سیستم دفاعی کشور به هیچ وجه قابل گفت‌وگو نیست.
نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به وضعیت بازار اظهار کرد: عده‌ای تا دیروز بالا رفتن قیمت دلار را بهانه‌ای برای افزایش قیمت ملاک قرار می‌دادند ولی بازاریان و اصناف هم با انصاف با مردم برخورد کنند و اکنون که قیمت دلار پایین آمده به فکر مردم باشند.
انتهای پیام
captcha