راه رسیدن به تمدن اسلامی از مسیر تمسک به قرآن می‌گذرد
کد خبر: 3772275
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸

راه رسیدن به تمدن اسلامی از مسیر تمسک به قرآن می‌گذرد

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه اگر به دنبال تمدن اسلامی هستیم راه آن تمسک به قرآن و عترت است، گفت: قرآن نگهدارنده و بیمه‌‌کننده انسان است.

راه رسیدن به تمدن اسلامی از مسیر تمسک به قرآن می‌گذرد

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان امروز، 23 آذرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهر برگزار شد، ضمن تبریک ولادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، اظهارکرد: دیگر مناسبت این هفته روز وفات حضرت معصومه(س) کریمه اهل‌بیت است.

وی با اشاره به اینکه معصومه بانوی کرامت و عصمت است و کرامت او بر کسی پوشیده نیست، ادامه داد: تقوا و عصمت و حجاب از ویژگی‌های آن حضرت است.

بانوان به حضرت فاطمه معصومه(س) تأسی کنند
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که در بیانی از امام رضا(ع) آمده است که هر کس خواهرم معصومه(س) را زیارت کند مانند این است که من را زیارت کرده است لذا می‌طلبد که بانوان ما به حضرت فاطمه معصومه(س) تاسی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به ۲۷ آذر شهادت شهید مفتح و سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، ادامه داد: شهید مفتح یک شخصیت علمی، سیاسی، مبارز و انقلابی بوده است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که شهید مفتح که عالمی فرزانه برای حوزه‌های علمیه و استادی دلسوز برای دانشگاه بود، خاطرنشان کرد: در زمان طاغوت شهیدان مطهری، بهشتی و مفتح در راستای وحدت حوزه و دانشگاه تلاش کردند.

این مفسر قرآن کریم با ذکر این حوزه و دانشگاه دو مغز متفکر جامعه و مرکز تولید علم هستند، اضافه کرد: اگر حوزه و دانشگاه درست شود جامعه درست می‌شود چراکه حوزه و دانشگاه دو مرکز تربیت نیروی انسانی متخصص هستند از حوزه و دانشگاه است که متفکران دانشمندان و شخصیتهای متفکر تحویل جامعه داده می‌شود.

وی رسیدن به جامعه ایده‌آل را مستلزم داشتن وحدت حوزه و دانشگاه برشمرد و گفت: از سیاست‌های استعماری انگلیس تفرقه بین حوزه و دانشگاه است چراکه وحدت حوزه و دانشگاه برای جامعه مفید است.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به هفته قرآن و عترت، ادامه داد: در این هفته‌ برنامه‌های قرآن در دانشگاه و آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه قرآن و عترت بودن آینده روشن را نویدبخش است، اضافه کرد: جامعه‌ای که در پناه قرآن و عترت باشد از خطرات محفوظ است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که اگر به دنبال تمدن اسلامی هستیم راه آن تمسک به قرآن و عترت است.

این مفسر قرآن کریم با تاکید بر تشویق فرزندان به بهره‌برداری از فرهنگ قرآن، گفت قرآن نگهدارنده، بیمه کننده است اگر جامعه زیر چتر قرآن قرار بگیرد در سلامت خواهد بود.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدا اشاره و ادامه داد: رهبری در این سخنرانی یک نکته حساس را اشاره کردند و آن برملا کردن توطئه آمریکا در سال ۹۷ بود.

آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که در این دوران بمباران تبلیغاتی شبکه‌های استکبار برعلیه نظام به اندازه تمام تبلیغات دشمنان بر علیه ایران در گذشته بوده است، فشار عملی برای بی‌ثبات کردن کشور توسط استکبار را از دیگر محورهای بیانات مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: توطئه امریکا این است که توانایی‌هایی کشور را از بین ببرد دستاوردهای انقلاب را نادیده بگیرد و عناصر اصلی اتحاد ملی را از بین ببرد. نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد توان موشکی ما را زیر سوال ببرد و نفوذ کشور را در منطقه کم‌رنگ کند، ادامه داد: از مسئولان می‌خواهیم مبادا نسبت به توانایی‌های جمهوری اسلامی ایران با دشمن مذاکره کنند و از توانایی‌های کشور یک قدم عقب‌نشینی کنند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که وظیفه امروز ما این است که بصیرت و هوشیاری و انسجام ملی را حفظ کنیم که این امر کاری ضروری در شرایط فعلی است، اضافه کرد: سلام وحدت و بصیرت سلاح پیروزی ما در مقابل دشمن است.

این مفسر قرآن کریم با تاکید بر تقویت آموزه‌‌های دینی و فرهنگ‌های برخواسته از آموزه‌های دینی، ادامه داد: از نمونه‌های این فرهنگ آموزه‌های دینی می‌توان فرهنگ دوری از اسراف قناعت کار، تلاش و ایثار را نام برد.

وی با اشاره به اینکه در آستانه فصل بودجه سال ۹۸ هستیم، ادامه داد: هر کسی تلاش بیشتری کند می‌تواند بودجه بیشتری بگیرد انتظار این است که مسئولان در فصل بودجه تلاش کنند کمااینکه بخشی از پروژه‌های نیمه تمام نیازمند بودجه ملی هستند.

انتهای پیام

captcha