هدف دشمن؛ ایجاد تفرقه ارزشی میان حوزه و دانشگاه
کد خبر: 3772299
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱

هدف دشمن؛ ایجاد تفرقه ارزشی میان حوزه و دانشگاه

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام جمعه محلات با تأکید بر لزوم وحدت حوزه و دانشگاه گفت: امام خمینی(ره) بر وحدت این دو نهاد علمی تأکید داشتند زیرا تفرقه ارزشی بین این دو هدف دشمن است.

تفرقه ارزشی میان حوزه و دانشگاه؛ هدف دشمن

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی ربانی، امام جمعه محلات در خطبه‌های نماز جمعه امروز، 23 آذرماه ضمن توصیه به تقوا و پرهزکاری و در ادامه مبحث مبانی انقلاب اسلامی اظهار کرد: یکی از مبانی انقلاب اسلامی توحید در حاکمیت است که مردم در آن نقش دارند، ما اعتقاد داریم حاکمیت مطلقا برای خداست و او این حاکمیت را به پیامبران، ائمه و نائبان آن‌ها واگذار کرده است که در اصل پنجم قانون اساسی به ولایت ولی‌فقیه نیز اشاره شده است.
وی افزود: برخی اوقات القائاتی صورت می‌گیرد که آراء مردم به ولایت فقیه مشروعیت می‌بخشد اما این تعبیر درستی نیست. ولایت فقیه از نسلی که این ولایت به آن‌ها رسیده است مشروعیت دارد، مردم در انعقاد ولایت فقیه نقشی ندارند اما در تحقق ولایت در جامعه نقش مهمی دارند. امام خمینی(ره) در کتاب‌البیع فرمودند: اگر احدی در کمک به ولایت نشتابد ولی‌فقیه از منصب خود خلع نمی‌شود چرا که اصل این سمت از جانب خداوند است. اگر امیرالمؤمنین(ع) 25 سال سکوت کردند به معنای عدم ولایت حضرت نبود، بلکه ایشان فقط حمایت مردم را نداشتند، در زمان حضرت حضور مردم و بیعت با ایشان حجت را بر حضرت تمام کرد.
امام جمعه محلات با بیان نقش خبرگان رهبری در انتخاب ولایت اظهار کرد: انتخاب ولی فقیه به دست خبرگان رهبری نیست و خبرگان فقط به وکالت از مردم وظیفه کشف ولی فقیه را دارد. قانون‌گذاری و حاکمیت منحصراً ازآن خداست و این از ریشه‌ای‌ترین اصول نظام جمهوری اسلامی است.
ربانی در خطبه دوم با توصیه به تقوا و پرهیزکاری گفت: حضرت معصومه(س) جایگاه ویژه‌ای دارد و روایاتی که در ثواب زیارت آن حضرت آمده است نشانگر این مهم است. امام صادق(ع) فرمودند:«به زودی در شهر قم زنی از اولاد من دفن می‌شود که نام او فاطمه است، کسی که او را زیارت کند بهشت بر او واجب است». متأسفانه مسائلی همچون بی‌حجابی در جامعه ما معضل است، وقتی در کشوری ربا بیداد می‌کند و بدحجابی فراگیر شده است نباید توقع داشته باشیم همه چیز رو به راه باشد و مشکلی نداشته باشیم. آمار شرب خمر در محلات رقمی است که برای شهر دارالمومنین مایه خجالت است، اگر کسی در راه بد افتاد فقط خود را نابود نمی‌کند بلکه بقیه را نیز به نابودی می‌کشاند و مردم توقع دارند مسئولان با این افراد برخورد کنند.
وی با تاکید بر لزوم وحدت حوزه و دانشگاه تشریح کرد: امام خمینی(ره) بر وحدت این دو نهاد علمی تأکید داشتند زیرا تفرقه ارزشی بین این دو هدف دشمن است. وقتی حوزه و دانشگاه مدام یکدیگر را متهم کنند یک قدم در راستای اهداف دشمن برداشته‌اند.
امام جمعه محلات به سخنان اخیر رهبر انقلاب در جمع خانواده شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: آمریکا مدام در حال توطئه‌چینی است، اگر ما امروز در جایگاه خوبی بین کشور‌ها قرار داریم به واسطه از خودگذشتگی، ایمان و معنویت جانبازان، ایثارگران و جوانان ما است. آمریکا ما را نیز مانند عربستان مثل یک گاو شیرده می‌خواهد، آن‌ها حتی تُجاری که با جمهوری اسلامی رابطه اقتصادی دارند رفته و از آنان خواسته‌اند تا رابطه با ایران را قطع کنند. مسئله موشکی، مسئله مهمی است؛ در جنگ تحمیلی ما یک موشک نداشتیم تا پاسخ موشک‌های غربی عراق را بدهیم ولی امروز ما برترین قدرت موشکی منطقه هستیم و این‌ها در صدد این هستند تا این قدرت بازدارنده را از ما بگیرند.
وی در پایان تأکید کرد: آمریکا به دنبال ترساندن ملت ایران است اما ملت ما با بصیرت خود نقشه‌های آنان را نقش بر آب خواهد کرد. ما یک بندر اقیانوسی مثل بندر چابهار داریم؛ حادثه تروریستی اخیر با هدف از بین بردن امنیت سیاسی و اقتصادی منطقه چابهار صورت گرفت. شورای امنیت، حیاط خلوت آمریکا بود و هر چیزی را می‌خواست به تصویب می‌رساند اما امروز آمریکا قدرت چنین کاری را ندارد زیرا قدرت او رو به افول است.
انتهای پیام

captcha