ائمه جمعه فرماندهان پایگاه‌های مهم فرهنگی کشور هستند
کد خبر: 3772323
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹
قاسمی‌زاده:

ائمه جمعه فرماندهان پایگاه‌های مهم فرهنگی کشور هستند

گروه سیاست و اقتصاد - رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کرمان گفت: ائمه جمعه فرماندهان پایگاه‌های مهم فرهنگی کشور هستند که این یک هشدار برای امام جمعه است که مسائل فرهنگی منطقه‌اش را رصد کند و نقاط ضعف و قوت را ببیند.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده، رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کرمان دیروز جمعه، 23 آذر در حاشیه معارفه امام جمعه شهر کشکوئیه گفت: نماز جمعه به عنوان پایگاه فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران شناخته می‌شود پایگاهی که مردم رکن اصلی آن هستند و با حضور و همراهی خود به تبعیت از منویات مقام معظم رهبری، نظام را در رساندن به اهداف والای خود یاری می‌دهد.
وی افزود: بر همین اساس امام راحل فرمودند: « نهاد نماز جمعه باید مردمی باقی بماند»، برای نظام کاری نداشت، 900 نماز جمعه در کشور به مجموعه دولت ملحق شود و مردم خوب می‌دانند این نهاد مردمی و زیر نظر مقام معظم رهبری اداره می‌شود.
رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کرمان با اشاره به اینکه مردم در نظام جمهوری اسلامی و در پی آن اهداف جمهوری اسلامی که سرمنشأ همه این‌ها خون شهداست توقعات و انتظاراتی دارند که در رأس همه حکومت اسلام ناب محمدی(ص) است؛ چراکه هر حکومت دیگری برای کارهای مادی تلاش می‌کند و آن‌چه برای ما مهم است اهداف معنوی و فرهنگی است.
وی تصریح کرد: نماز جمعه بین تمام نمازهایی که در شرع مقدس وارد شده گل سرسبد است چون از لحاظ ثواب و پاداش هیچ نمازی به این نماز نمی‌رسد، نماز جمعه رهاورد اصلی‌اش بصیرت‌افزایی است و مردم را در معنویت، سوقی وسیع و عظیم می‌دهد.
حجت‌الاسلام قاسمی‌زاده بیان کرد: ائمه جمعه فرماندهان پایگاه‌های مهم فرهنگی کشور هستند که این یک هشدار برای امام جمعه است که مسائل فرهنگی منطقه‌اش را رصد کند و نقاط ضعف و قوت را ببیند.
رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کرمان اظهار کرد: در طول انقلاب آن‌چه دستاورد فرهنگی و اعتلای فرهنگی بوده توسط روحانیت بوده و دشمن نفوذ روحانیت را می‌فهمد و نماز جمعه یکی از جاهایی است که دشمن از آن وحشت دارد.
وی با قدردانی از زحمات ائمه جمعه پیشین شهر کشکوئیه گفت: حضور مردم و خیران این پایگاه بزرگ مصلای کشکوئیه را ایجاد کرده و این مصلاها نماد بزرگ نظام جمهوری اسلامی هستند.
حجت‌الاسلام قاسمی‌زاده در ادامه حجت‌الاسلام علی بهشتی را به عنوان امام جمعه کشکوئیه معرفی کرد و کمک، تعامل و همراهی را برای انجام امور توصیه کرد تا به اهداف نظام برسیم.
انتهای پیام

captcha