بخش شفاهی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در لرستان برگزار می‏‌شود
کد خبر: 3772346
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴

بخش شفاهی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در لرستان برگزار می‏‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد لرستان، زمان برگزاری آزمون شفاهی حفظ و مفاهیم قرآن را در بازه زمانی یازده تا شانزدهم اسفندماه اعلام کرد و در رابطه با محل برگزاری آزمون‌های بخش کتبی، گفت: این آزمون در تمامی شهرهایی که تعداد داوطلبان آن حداقل سی نفر باشد برگزار می‌شود.

بخش شفاهی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در لرستان برگزار می‏‌شود

منصور احمدی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرایی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن‌کریم، گفت: این دستورالعمل طی روزهای گذشته به تمامی شهرستان‌ها و مؤسسات فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت و مراکز آموزشی استان ابلاغ شده است تا مقدمات کار برای برگزاری مطلوب آزمون به بهترین شکل ممکن فراهم شود.

وی ادامه داد: در سطح کشور و در به طبع آن در سطح استان سعی شده تا مشارکت و هم‌افزایی که سال گذشته با یک نهاد ایجاد شده بود توسعه یابد و دو نهاد دیگر، پای کار قرار گیرند بر همین اساس هفدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم با مشارکت چهار دستگاه شامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت آموزش و پرورش و شبکه قرآن و معارف سیما برگزار می‌شود.

احمدی به توجه ویژه به بحث حفظ جزء سی قرآن در راستای طرح ملی حفظ اشاره و بیان کرد: با توجه به ابلاغ سیاست‌های ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن به تمامی دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی به‌منظور در اولویت قرار دادن این طرح ملی با محوریت طرح بشارت 1452، ما نیز در دوره جدید آزمون سراسری، رشته حفظ جزء سی را به‌عنوان کارویژه آزمون سال‌جاری در نظر گرفته‌ایم.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تقویت وحدت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادهای قرآنی کشور، و به طبع آن استان، را ازجمله اهداف برگزاری این آزمون دانست و افزود: ایجاد انگیزه در میان عموم به‌ویژه نوجوانان و جوانان و سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مدارس، مؤسسات و مراکز قرآنی کشور از دیگر اهداف برگزاری آزمون سراسری حفظ قرآن است.

وی با بیان این‌که با برگزاری این آزمون، گام‌هایی در راستای شناسایی و کشف استعدادهای درخشان قرآنی برداشته می‌شود، ادامه داد: این آزمون در سال‌جاری در سه گروه امتحانی و در قالب 18 رشته شامل گروه حفظ قرآن با هشت رشته، گروه مفاهیم و معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) با هفت رشته و گروه آموزش‌های الکترونیک با سه رشته برگزار می‌شود.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد: در این دوره رشته‌های بخش مفاهیم شامل رشته‌های تفسیر قرآن، معارف و حفظ موضوعی قرآن و معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه علاوه بر آزمون حفظ و مفاهیم به‌عنوان مرحله مقدماتی رشته‌های معارفی مسابقات سازمان اوقاف نیز محسوب می‌شود.

وی افزود: ثبت‌نام برای حضور در این آزمون از روز پنجم دی‌ماه آغاز می‌شود و تا پایان دی‌ماه از طریق پایگاه www.quranedu.ir ادامه خواهد داشت.

احمدی با تأکید بر اینکه زمان برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن اسفندماه سال‌جاری براساس جدول زمانی در نظر گرفته شده برگزار می‌شود، بیان کرد: آزمون رشته‌های الکترونیک روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، اول و دوم اسفندماه، آزمون رشته‌های کتبی روز پنج‌شنبه، نهم اسفندماه و آزمون رشته‌های شفاهی نیز در دو نوبت ویژه گروه‌های سنی مختلف برگزار می‌شود.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در رابطه با شرایط ثبت‌نام در این آزمون بیان کرد: شرکت در تمامی رشته‌های آزمون برای تمامی داوطلبان بدون هیچ محدودیت سنی آزاد است. با توجه به برگزاری طرح «بشارت» با محوریت جزء سی قرآن به‌صورت ملی و سراسری، تمامی متقاضیان می‌توانند علاوه‌بر انتخاب یک رشته از گروه‌های سه‌گانه آزمون، در یکی از سطوح رشته حفظ جزء سی قرآن نیز ثبت نام کنند.

وی در مورد نحوه برگزاری آزمون تصریح کرد: آزمون رشته حفظ کل برای داوطلبان به‌صورت دو مرحله‌ای کتبی و شفاهی برگزار می‌شود. همانطور که گفته شد مرحله کتبی نهم اسفندماه به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور و مرحله شفاهی نیز برای افرادی‌که موفق به کسب حدنصاب قبولی در آزمون کتبی شوند، برگزار می‌شود. زمان برگزاری آزمون شفاهی نیز در بازه زمانی یازده تا شانزدهم اسفندماه خواهد بود.

احمدی در رابطه با محل برگزاری آزمون‌های بخش کتبی، بیان کرد: این آزمون در تمامی شهرهایی که تعداد داوطلبان آن حداقل 30 نفر باشد برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha