مدارس علمیه شهرستان‌ها نیاز به حمایت دارند
کد خبر: 3772353
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
حجت‌الاسلام مرادبیگی:

مدارس علمیه شهرستان‌ها نیاز به حمایت دارند

گروه اجتماعی - مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام گفت: مدارس علمیه شهرستان‌ها نقش محوری در مباحث فرهنگی، دینی، مذهبی و اجتماعی دارند و باید حمایت و تقویت شوند.

مدارس علمیه شهرستان‌ها نیاز به حمایت و تقویت دارند
به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین وعد مرادبیگی، مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام، گفت: در راه‌اندازی ۶ مدرسه علمیه در دهه ۸۰ هیچ‌گونه کمکی از داخل استان برای این امر صورت نگرفت و تمامی هزینه‌های راه‌اندازی و تجهیز مدارس شهرستان‌ها از مرکز دریافت شد.
مدیر حوزه علمیه استان ایلام افزود: اگر بخواهیم حوزه علمیه بسیار قوی فعالیت کرده و انتظارات استان برآورده شود، باید بومی‌گرایی شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۹۰ درصد از اساتید مدارس بومی هستند و در کنار فعالیت‌های دینی، مذهبی و فرهنگی مدارس علمیه استان، برنامه ها با محوریت استاد محوری و تربیت استاد انجام می‌شود.
مدیر حوزه علمیه ایلام بیان کرد: عموماً اساتید مدارس علمیه استان هم‌تراز  اساتید مدارس قم هستند و اگر مدارس علمیه استان پیشرفتی داشته اند، به خاطر فعالیت‌های جهادی طلاب، اساتید، مدیران و معاونین مدارس است.
مرادبیگی با بیان این که مدارس علمیه شهرستان‌ها نقش محوری در مباحث فرهنگی، دینی، مذهبی و اجتماعی دارند و باید حمایت و تقویت شوند، اظهار کرد: بازسازی، نوسازی و تجهیز تمام مدارس علمیه، صفر تا ۱۰۰ آن توسط حوزه علمیه استان انجام‌شده و هزینه‌های آن توسط مرکز تأمین شد.
وی تأکید کرد: برای مدارس علمیه سطح استان باید منابع پایدار در نظر گرفته شود و اگر طرح‌های که حوزه ایلام در نظر گرفته و منابع آنها تأمین شود، می‌توان تمامی هزینه‌ها حوزه علمیه و مدارس استان را تأمین کرد.
انتهای پیام
captcha