برگزاری ۲۰۰ محفل «انس با قرآن» در مدارس یزد
کد خبر: 3772365
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

برگزاری ۲۰۰ محفل «انس با قرآن» در مدارس یزد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ‌ رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد با تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته قرآن از برگزاری ۲۰۰ محفل «انس با قرآن» در مدارس استان خبر داد.

برگزاری 200 محفل «انس با قرآن» در مدارس یزد

سعید غفاریان، رییس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به نامگذاری 23 الی 30 آذرماه به عنوان هفته گرامیداشت قرآن و عترت در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: به مناسبت این هفته مرحله اول مسابقات قرآن، عترت و نماز در سطح مدارس با شکوه خاص و شرکت بیش از نیمی از دانش‌آموزان یزدی آغاز خواهد شد.
وی برگزاری دعای ندبه دانش‌آموزی در مسجد اعظم امامزاده جعفر(ع) یزد و دیگر بقاع و امامزادگان استان، برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن با ارائه آثار قرآنی دانش‌آموزان و فرهنگیان عزیز در مرکز استان را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.
غفاریان افزود: همچنین به این مناسبت 200 محفل انس با قرآن در مدارس استان با محوریت حفظ جزء 30 قرآن کریم برگزار خواهد شد که برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور حافظان برتر استان در این محافل انجام شده است.
رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: جشن تکلیف متمرکز در سه منطقه استان به مناسبت هفته قرآن و عترت برگزار می‌شود که بیش از 2500 دانش‌آموز دختر در این جشن شرکت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه از خلیلی، دانش‌آموز 13ساله و حافظ روشندل برای حضور در تعدادی از محافل انس با قرآن دانش آموزی دعوت شده است، گفت: دعوت از این دانش‌آموز روشندل برای ایجاد موج قرآنی جدید و تبیین حفظ جزء 30 و ایجاد انگیزه مضاعف در دانش‌آموزان صورت گرفته است.
غفاریان حضور جامعه قرآنی استان در گلزار شهداء و تجدید پیمان با شهدای جنگ تحمیلی را یادآور شد و افزود: برنامه‌ریزی برای حضور گسترده در نماز جمعه و ارائه گزارش از فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش پیش از خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری زنگ آسمانی در طول هفته قرآن در مدارس کشور برای صبحگاه و اجرای برنامه متنوع قرآنی در آن از دیگر برنامه‌ها است.
وی بیان کرد: آذین بندی مدارس با پوسترهای قرآنی و چراغانی و پذیرایی از دانش‌آموزان در طول هفته، برگزاری گفتمان‌ها و نشست‌های دینی با حضور مبلغین حوزه‌های علمیه، همایش تمسک به قرآن ‌برابر ادیان نوظهور و فرق ضاله برای فرهنگیان، تقدیر و و تجلیل از فعالین و نخبگان قرآنی آموزش و پرورش از دیگر برنامه‌های هفته گرامیداشت قرآن، عترت و نماز است.

انتهای پیام

captcha