افكار مرحوم آیت‌الله حائری را برای مصون‌سازی نسل جوان به‌كار گیریم
کد خبر: 3772377
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶

افكار مرحوم آیت‌الله حائری را برای مصون‌سازی نسل جوان به‌كار گیریم

گروه اجتماعی ـ رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس تأكید كرد كه در جنگ نرم دشمنان و تهاجم فرهنگی باید از افكار مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی برای مصون‌سازی نسل جوان خود استفاده كنیم.

به گزارش ایكنا از فارس، لطف‌الله یدالهی، رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 24 آذرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به روایت العلما ورثةالانبیا؛ علما وارثان انبیا هستند، گفت:‌ امروز در رأس جمهوری اسلامی ولایت فقیه داریم و نمایندگان ایشان در استان‌ها و شهرستان‌ها مشغول به فعالیت هستند.

حضور مرحوم آیت‌الله حائری در تمام استان‌ها
وی ضمن گرامیداشت یاد مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی، امام جمعه فقید شیراز تأكید كرد كه در این شرایط سخت جنگ نرم باید برای مقابله با تهاجم فرهنگی از افكار مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی برای مصون‌سازی نسل جوان خود استفاده كنیم.
یدالهی اظهار كرد: بركات ایشان از نظر اخلاقی و معنوی هنوز جاری و ساری است و این مسئله تنها برای استان فارس نبود بلكه ایشان در همه استان‌ها و شهرستان‌ها كرسی داشتند.
وی یادآور شد: وقتی مرحوم آیت‌الله حائری از شیراز به سمت مشهد مقدس حركت می‌كرد حداقل یك هفته به طول می‌انجامید چرا كه در هر شهری كه می‌رسیدند وظیفه خود را در رابطه با مسائل اخلاقی، سیاسی و فرهنگی انجام می‌دادند.
رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: این عالم از رسول خدا(ص) تبعیت می‌كرد چنانچه از خصلت‌های خوب پیامبر(ص) این بود كه خود به سراغ مریض می‌رفت و منتظر او نمی‌نشست كه بیاید.

ولایت‌مداری مرحوم آیت‌الله حائری‌
وی با بیان اینكه در بزرگان دیگر كمتر چنین ویژگی دیده می‌شود، گفت: تبعیت مرحوم آیت‌الله حائری از مقام معظم رهبری عاشقانه بود آن هم با وجودی كه از لحاظ سنی بزرگتر معظم‌له بودند و این مسئله برای ما درس بزرگی است.
یداللهی با بیان اینكه مرحوم آیت‌الله حائری به هیچ چیز وابسته نبود، گفت: ایشان عالم بسیار بزرگ و زاهدی بود و به خودش سخت می‌گرفت و برای مردم رفاه می‌خواست.

‌آن طور كه باید و شاید شناخته نشد
وی اظهار كرد: متأسفانه شخصیت آن عالم ربانی آن‌طور كه باید و شاید شناخته نشد و مغفول ماند و اكنون وظیفه ماست كه در زمان رحلت ایشان مراسم‌های بزرگداشتی برای ایشان برگزار كنیم.
این یادگار دوران دفاع مقدس ادامه داد:‌ در این راستا كنگره ملی تبیین ابعاد شخصیت مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی با سخنرانی اندیشمندان كشوری در روز پنج‌شنبه، 29 آذرماه در تالار حافظ شیراز برگزار خواهد شد.

آثار آيت‌الله حائری
وی پیشنهاد داد از آنجا كه مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی دارای ابعاد شخصیتی متعددی است، هر سال به یكی از ابعاد شخصیتی آن عالم ربانی پرداخته شود و اگر این كار را انجام دهیم شاید در آینده بتوانیم كتاب‌هایی از ایشان استخراج كنیم كه به عنوان كتب درسی در دانشگاه‌ها و مدارس تدریس شود.
رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینكه باید سخنرانی‌ها و آثار ایشان جمع‌آوری شود و این كار را باید گروهی انجام دهند، گفت: باید مانند شهدا، برای علما هم چنین اقداماتی انجام شود زیرا ایشان آزاده انقلاب اسلامی بود.
انتهای پیام

captcha