نگاه آموزش‌و‌پرورش، تربیت اعتقادی و اخلاقی مبتنی بر آموزه‌های دینی است
کد خبر: 3772411
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
فولادوند:

نگاه آموزش‌و‌پرورش، تربیت اعتقادی و اخلاقی مبتنی بر آموزه‌های دینی است

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با تأکید براینکه جهت آماده‌سازی دانش‌آموزان برای آینده‌ای روشن باید از گذرگاه آموزش و پرورش عبور کرد، اظهار کرد: نگاه ما به تربیت، تربیت اعتقادی و اخلاقی مبتنی بر آموزه‌های دینی است، بنابراین منشور کار در وزارت آموزش و پرورش و اداره کل استان مرکزی سند تحول بنیادین است که تأکید این سند بر آموزه‌های قرآنی و سیره ائمه(ع) است.

نگاه آموزش‌و‌پرورش، تربیت اعتقادی و اخلاقی مبتنی بر آموزه‌های دینی است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی شهریار فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی، امروز، 24 آذر در جلسه ارائه و تبیین فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان و عقد تفاهم‌نامه فی‌مابین ادارات کل آموزش و پرورش و اوقاف و امور خیریه استان مرکزی که در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد گفت: این مرکز آموزشی وظیفه تعلیم و تربیت را برعهده دارد و تلاش دارد با به کارگیری همه امکانات خود فرزندان امروز را برای زندگی امروز و نقش‌آفرینی صحیح در آینده جامعه آماده کند.
وی با تأکید براینکه جهت آماده‌سازی دانش‌آموزان برای آینده‌ای روشن باید از گذرگاه آموزش و پرورش عبور کرد، اظهار کرد: نگاه ما به تربیت، تربیت اعتقادی و اخلاقی مبتنی بر آموزه‌های دینی است، بنابراین منشور کار در وزارت آموزش و پرورش و اداره کل استان مرکزی سند تحول بنیادین است که تأکید این سند بر آموزه‌های قرآنی و سیره ائمه(ع) است و این مهم چارچوب کار ما برای فعالیت را مشخص می‌کند.
فولادوند بیان کرد: یکی از راهبردهای اساسی در تعلیم و تربیت دینی توسل و تمسک به آموزه‌های قرآنی و آنچه توسط اهل‌بیت(ع) به دست ما رسیده، می‌باشد؛ لذا ما تلاش داریم استفاده از منویات قرآن، توسعه فرهنگ قرآنی، عترت و نماز در آموزش و پرورش هر روز رو به افزایش باشد.
این مقام مسئول ادامه داد: در راستای رسیدن به تحقق فرهنگ قرآن، عترت و نماز در مدارس این مرکز آموزشی آموزش‌های متفاوتی را انجام داده است، انجام فعالیت‌های قرآنی در هفته قرآن مدارس و برگزاری مسابقات قرآن از جمله برنامه‌های شاخص است. هفته قرآن در مدارس از امروز، 24 آذر آغاز شده و تا 30اُم همین ماه ادامه دارد.
وی اضافه کرد: برای هفته قرآن در مدارس 12 عنوان سر‌فصل تعریف شده است که در این مدت در مدارس استان برگزار می‌شود، برخی ویژه برنامه‌های قرآنی است که در تعدادی شهرستان اجرا می‌شود. از حضور اساتید برجسته که فعالیت‌های شاخص انجام می‌دهند نیز در این هفته استفاده می‌کنیم.
فولادوند با اشاره به حضور حافظان کودک نوجوان در جمع دانش‌‌آموزان همچون حنانه خلفی، علی فیضی و... در شهرستان‌های استان تصریح کرد: امسال در کنار همه برنامه‌های قرآنی حفظ جزء سی‌اُم قرآن یا طرح بشارت 1452 در دستور ویژه قرار دارد.
وی افزود: آموزش و پرورش استان مرکزی در کشور رتبه خوبی داشته است، تاکنون 35هزار نفر از استان در سامانه همگام ثبت‌نام کرده و آمادگی خود را جهت مشارکت در طرح بشارت اعلام کردند. امسال برای چهارمین سال وزارت آموزش و پرورش معرفی معصوم را در دستور کار قرار داده است که امام علی(ع) برنامه امسال است، در این طرح دانش‌آموزان با سیره معصوم آشنا می‌شوند.
فولادوند ادامه داد: در بخش نماز هم امسال همچون سال‌های گذشته و با اهتمام بیشتری انجام می‌شود، رهبری تأکید دارند مدارس به کانون‌های انتشار فرهنگ نماز تبدیل شوند لذا وزیر آموزش و پرورش در 12 بند برنامه‌های آموزش و پرورش در حوزه نماز را تبیین کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: امروز در راستای اشاعه فرهنگ قرآن، عترت و نماز تفاهم‌نامه‌ای بین این مرکز آموزشی با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان منعقد می‌‌‌شود، بی‌شک استفاده از ظرفیت بین‌دستگاهی به افزایش خروجی برنامه‌ها کمک می‌کند. اوقاف به عنوان مروج فرهنگ قرآن با همکاری آموزش و پرورش از موازی‌کاری‌ها و برنامه‌ها جلوگیری کردند و علاوه بر آن حمایت‌هایی از این مرکز آموزشی داشتند و در مباحث مالی ما را پشتیبانی کردند و تلاش دارند مسأله اصلی که نشر فرهنگ قرآنی است محقق شود.
انتهای پیام

captcha