جمع‌آوری ۱۶۸ میلیارد ریال زکات در لرستان
کد خبر: 3772430
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷

جمع‌آوری ۱۶۸ میلیارد ریال زکات در لرستان

گروه اجتماعی - مدیرکل کمیته امداد لرستان از جمع‌آوری ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات در لرستان خبر داد و افزود: این در حالی است که توافق ما با مرکز ۱۱ میلیارد تومان بود.

جمع‌آوری ۱۶۸ میلیارد ریال زکات در لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، جاسم محمدی‌فارسانی، مدیرکل کمیته امداد لرستان، امروز شنبه، ۲۴ آذر در جلسه شورای زکات در بیت نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در اجلاس زکات، اظهار کرد: در بیان مقام معظم رهبری آمده است که از زکات مکرراً در قرآن یاد شده است و مسئولان در کم‌کاری در امر زکات باید از خداوند آمرزش بخواهند.
وی با اشاره به این‌که مسئولان همه بخش‌ها همکاری همه‌جانبه خود را در حوزه زکات مبذول دارند، ادامه داد: کار تحقیقاتی در حوزه زکات صورت نگرفته است کمااینکه نهضت زکات باید به کارکردهای آن منتهی شود.
محمدی‌فارسانی با ذکر این مطلب که در پیام رهبری ایشان از کم‌کاری در امر زکات طلب آمرزش کردند، اظهار کرد: رهبری از نهضت زکات نام بردند و برای ایجاد نهضت زکات باید تلاش کرد.
مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به این‌که با توجه به تلاش‌های حوزه زکات و درایت نماینده ولی‌فقیه در استان در تشکیل کمیته‌های زکات، در سال ۹۷ آن‌چه در توافقنامه به مرکز پیش‌بینی شده بود یازده میلیارد بود که به حول الهی در نه ماهه ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تحقق برنامه داشتیم.
وی با اشاره به این‌که از مبلغ زکات شش میلیارد زکات فطره بوده، افزود: ۵۱۸ میلیون کالا و ۸ میلیارد کارکرد مردمی بود.
محمدی‌فارسانی با اشاره به این‌که در ۹ ماهه گذشته جلسات کمیته‌های زکات به‌صورت فعال برگزار شد، افزود: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص جمع‌آوری و پشتیبانی تلاش کردند.

انتهای پیام

captcha