برنامه‌های هفته قرآن در آموزش و پرورش اردبیل تشریح شد
کد خبر: 3772452
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶

برنامه‌های هفته قرآن در آموزش و پرورش اردبیل تشریح شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل برنامه‌های هفته قرآن در آموزش و پرورش استان را تشریح کرد.

اعلام برنامه‌های هفته قرآن در آموزش و پرورش استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، مصطفی کافی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل صبح امروز، ۲۴ آذرماه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته قرآن، گفت: قرآن مایه امنیت و آرامش روحی و ارتباط با یگانه معبود هستی است و فرهنگ قرآنی تنها راه نجات بشریت از جهل و خودکامگی خواهد بود و آشنایی با قرآن و اهل بیت(ع) لازمه رسیدن به حیات طیبه است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل ضمن تبریک هفته آخر آذرماه به عنوان هفته قرآن در آموزش و پرورش، آغاز مسابقات قرآن، عترت و نماز در مرحله آموزشگاهی در این هفته را از برنامه‌های مدارس بیان کرد و ادامه داد: در سالتحصیلی گذشته ۱۰۴ هزار نفر از دانش آموزان استان در ۱۴ رشته(قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی، اذان، احکام و انشای نماز) با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی آغاز طرح نهضت ملی حفظ جزء سی قرآن کریم را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد و افزود: طرح نهضت حفظ جزء سی قرآن کریم در راستای فرامین مقام معظم رهبری و با دستور اکید وزیر آموزش و پرورش و دستگاه‌های فرهنگی ذیربط از جمله سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال‌تحصیلی ۹۸ ـ. ۹۷ در مدارس استان اجرا می‌شود.
کافی با اعلام این مطلب که استقبال فرهنگیان و دانش آموزان برای طرح نهضت ملی حفظ جزء سی چشمگیر است، اظهار کرد: برآورد اولیه ثبت نام دانش آموزان در این طرح ۲۰ درصد دانش آموزان استان می‌باشد که به صورت داوطلبانه در این طرح ثبت نام می‌نمایند.
وی افتتاح مراکز دارالقرآن مصباح منطقه اصلاندوز و کوثر قشلاقدشت را از دیگر برنامه‌های مهم اجرایی این هفته بیان کرد و یادآور شد: با افتتاح این مراکز تعداد مراکز دارالقرآن استان به ۱۱ باب افزایش می‌یابد.
یادآور‌ می‌شود، هفته قرآن در آموزش و پرورش از ۲۴ آذرماه و با شروع مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز آغاز و تا پایان آذر ادامه می‌یابد.
انتهای پیام

captcha