پژوهشگران برتر عرصه «فقه و قانون» در قم تجلیل شدند
کد خبر: 3772460
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳

پژوهشگران برتر عرصه «فقه و قانون» در قم تجلیل شدند

گروه معارف‌ ـ آیین تجلیل از پژوهشگران برتر مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی که در عرصه فقه و قانون فعالیت دارند در قم برگزار شد.

پژوهشگران برتر عرصه فقه و قانون تجلیل شدندبه گزارش ایکنا از قم، آیین تجلیل از پژوهشگران مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی امروز، 24 آذرماه با حضور آیت‎الله اعرافی مدیر حوزه‎های علمیه کشور و حجت‎الاسلام والمسلمین مبلغی، رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، آیت‌الله مبلغی در سخنانی گفت: سخن منطقی مرکز این است که اگر قانون در ایجاد نظم حقوقی دخالت دارد و دست‌کم شرط لازم برای ایجاد نظم است و اگر در فضای جهان اسلام باید حقوقدانان و پارلمان‎ها حرکتی را در جهت تعریف هنجارهای حقوقی منبعث از اسلام با همه مذاهب آن داشته باشند این نیاز به تلاش پیگیر نیاز دارد.

در این مراسم همچنین آیت‎الله اعرافی، مدیر حوزه‎های علمیه کشور نیز با اشاره به اشکال ارتباط بین فقه و قانون در کشور گفت: اشکال مختلفی در ارتباط فقه و قانون وجود دارد ولی باید به یاد داشت که امروزه نیازمند توسعه و تسریع در روند مباحث علمی و آموزشی در سطوح مختلف بین فقه و قانون هستیم.

یادآور می‌شود، پس از سخنرانی آیت‎الله اعرافی مراسم رونمایی از سایت سه زبانه جدید مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی برگزار شد و پس از آن از 50 شخصیت علمی که با این مرکز همکاری کردند، تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha