تبیین فضایل اخلاقی امام حسن عسکری(ع) در اقبالیه
کد خبر: 3772469
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵

تبیین فضایل اخلاقی امام حسن عسکری(ع) در اقبالیه

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه اقبالیه گفت: امام حسن عسکری(ع) در بندگی و خداترسی مقامی بس والا داشت؛ روزها را روزه و شب‌ها را به عبادت و شب‌زنده‌داری سپری می‌کرد و به نماز اول وقت اهمیت می‌داد و با آنکه خود در نهایت پارسایی زندگی می‌کرد اما به درماندگان و نیازمندان کمک می‌کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظری، امام جمعه موقت شهر اقبالیه قزوین، 23 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد امام حسن عسکری(ع)، گفت: یازدهمین پیشوای شیعیان در برخورداری از فضایل و کمالات اخلاقی آیینه تمام‌نمای رسول خدا(ص) و امامان پیشین(ع) بود.
وی بیان کرد: امام حسن عسکری(ع) در بندگی و خداترسی مقامی بس والا داشت؛ روزها را روزه و شب‌ها را به عبادت و شب‌زنده‌داری سپری می‌کرد و به نماز اول وقت اهمیت می‌داد. آن حضرت با آنکه خود در نهایت پارسایی زندگی می‌کرد اما به درماندگان و نیازمندان کمک می‌کرد.
امام جمعه موقت اقبالیه ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) خطاب به یارانش فرمودند که شما را به رعایت تقوای الهی، پارسایی در دین، نیک‌رفتاری با همسایگان، راستگویی، امانت‌داری سفارش می‌کنم، زیرا هر یک از شما که در دینش پارسا و در گفتارش راستگو باشد و امانت مردم را بپردازد و با آنان خوش‌اخلاقی کند در این صورت می‌گویند این یک شیعه است و من از شنیدن آن جمله شادمان می‌شوم.
وی با اشاره به جایگاه والای حضرت معصومه(س)، گفت: حضرت معصومه(س) در میان فرزندان امام کاظم(ع) بعد از امام رضا(ع) بالاترین شأن و منزلت را دارند. در زیارتنامه حضرت معصومه(س) از این بانوی بزرگوار با القابی همچون طاهره، حمیده، رشیده، رضیه، مرضیه و ... یاد شده است که هر کدام از اینها پیام‌آور یکی از ابعاد و فضایل درخشان آن حضرت است.
ولی عباسی
انتهای پیام

captcha