دوباب کتابخانه عمومی در بیله سوار تا پایان امسال افتتاح می‌شود
کد خبر: 3772571
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴

دوباب کتابخانه عمومی در بیله سوار تا پایان امسال افتتاح می‌شود

گروه اجتماعی- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: با افتتاح کتابخانه‌های عمومی مرکزی بیله سوار و روستایی انجیرلو، تعداد کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی استان به ۷۹ باب خواهد رسید.

دوباب کتابخانه عمومی در بیله سوار تا پایان امسال افتتاح می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، حسن قبادی، فرماندار بیله سوار، صبح امروز، ۲۴ آذرماه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیله‌سوار طی سخنانی در خصوص اهمیت کتاب و کتاب خوانی، گفت: نظام آموزشی و دستگاه‌های فرهنگی شهرستان باید راهکار‌های ارتقای مطالعات عمومی را بررسی کنند و با مشارکت و همسویی یکدیگر نسبت به ترویج کتاب خوانی اهتمام کنند.
وی همچنین خانواده را به عنوان رکن اساسی در نهادینه کردن مطالعه عنوان کرد و افزود: مطالعه والدین در خانه و همچنین توجه به کتاب به عنوان یکی از وسایل مصرفی در سبد اقتصادی خانواده، موجب ایجاد انگیزش برای مطالعه در میان اعضای خانواده خواهد شد.
اهتمام بیشتر دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در ارتقای کتاب خوانی
رباب عزیزخانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز از افتتاح دوباب کتابخانه تا پایان سال جاری در شهرستان بیله سوار خبر داد وگفت: کتابخانه روستایی انجیرلو و کتابخانه مرکزی بیله سوار در مراحل پایانی ساخت قرار دارد و امیدواریم این دو پروژه تا پایان سال به بهره برداری برسد.
وی توسعه و ترویج فرهنگ کتاب خوانی را نیازمند همت همگانی دانست و افزود: ادارات دولتی و نهاد‌های خصوصی می‌توانند با ایجاد قفسه کتاب در سازمان‌های مطبوع خود، نسبت به ارتقای کتاب خوانی در میان مراجعین و کارکنان اهتمام کنند.
در پایان جلسه اسامی پیشنهادی برای کتابخانه روستایی انجیرلو و کتابخانه مرکزی بیله سوار قرائت شد که این اسامی جهت تایید نهایی به انجمن استان و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارجاع خواهد شد.
انتهای پیام

captcha