نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری چهارمحال و بختیاری گشایش یافت
کد خبر: 3772600
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳

نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری چهارمحال و بختیاری گشایش یافت

گروه سیاست و اقتصاد– جشنواره و نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری و جشنواره دانش‌آموزی چهارمحال و بختیاری امروز 24 آذرماه با رونمایی از هفت محصول پژوهشی و دانش‌بنیان با حضور استاندار و جمعی از مسئولین در فرهنگسرای ارشاد شهرکرد گشایش یافت.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، علی کاظمی، نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی، در آیین افتتاح این نمایشگاه، اظهار کرد: یکی از راه‌هایی که منجر به توسعه پایدار می‌شود توجه به امر تحقیقات و پژوهش است که مردم کشور استعدادهای خوبی در این زمینه دارند.
وی با اشاره به اینکه با اندک اعتباراتی که در اختیار حوزه پژوهش است اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است، افزود: هر چه بر مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی سرمایه‌گذاری کنیم اشتباه نکرده‌‍‌ایم.
کاظمی در ادامه بیان کرد: در لایحه بودجه 98، اعتبارات مراکز دانشگاهی، پارک‌های علم و فناوری از رشد مطلوبی نسبت به گذشته برخوردار بوده است، به طوری که بودجه مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی استان تا 68 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به اصلاح بودجه 98، تصریح کرد: امید است کاهش بودجه در برخی از حوزه‌ها، به مباحث تحقیقاتی ورود نکند تا شاهد خدمات خوبی از سوی محققان باشیم.
در ادامه رئیس پارک علم و فناوری استان رونمایی از سانتریفیوژ پیشرفته آزمایشگاهی، دستگاه قرائت صدور فیش و پرداخت آنلاین، کنترل‌گر هوشمند فشار آب شبکه شهری، ماء الشعیر طیور( عصاره مالت طیور)، سامانه رصد و بررسی صحت اخبار و کتاب فلور گیاهی با رویکرد گیاهان دارویی را از محصولات فناورانه جدید در این نمایشگاه عنوان کرد.
اسماعیل پیرعلی بیان کرد: همچنین شش فرصت سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه معرفی خواهد شد.
وی گفت: 83 شرکت فناور دارای مجوز در پارک علم و فناوری استان مشغول به فعالیت هستند، همچنین شرکت‌ها و هسته‌های دانش‌بنیان استان 843 فرصت شغلی را ایجاد کرده و شرکت‌های دانش‌بنیان استان 750 میلیارد ریال گردش مالی داشته‌اند.
پیرعلی بیان کرد: مولفه‌های سیاست، بازار، سرمایه اولیه، فروش، نیروی انسانی و حمایت‌ها در استان وجود دارد و تلاش بخش خصوصی و دولتی ظرفیت مطلوبی را در استان ایجاد کرده است.
در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: هفته پژوهش فرصت مغتنمی برای اهمیت موضوع پژوهش و فناوری در عرصه‌های مختلف است.
بهروز امیدی گفت: هر ساله تعداد زیادی از معلمان در زمینه پژوهشگران استان شرکت می‌کنند که امسال سه پژوهشگر برتر انتخاب و تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام

captcha