ضرورت مشارکت هیئت علمی دانشگاه‌ها در راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان
کد خبر: 3772603
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
عباسی تاکید کرد:

ضرورت مشارکت هیئت علمی دانشگاه‌ها در راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌های دانش‌بنیانی که از سوی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان به ثبت رسیده بسیار کم است، تصریح کرد: از ۵۲ شرکت دانش‌بنیانی که در استان به ثبت رسیده تنها ۱۸ شرکت دانش‌بنیان مربوط به هیئت علمی دانشگاه‌ها است.

ضرورت مشارکت هیئت علمی دانشگاه‌ها در راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری، امروز 24 آذرماه در آیین افتتاح جشنواره و نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری و جشنواره دانش‌آموزی استان که با حضور جمعی از مسئولین استان در فرهنگسرای ارشاد شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در 40 سال از انقلاب اسلامی، اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی تنها یک دانشکده دامپزشکی در استان وجود داشت که در حال حاضر به ۲۴ واحد دانشگاهی در استان رسیده است،‌ تعداد دانشجویان از ۵۹۰ نفر به ۵۳ هزار و ۵۳۳ دانشجو رسیده و تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از ۱۰ نفر به یک هزار و ۸۱۰ نفر رسیده است.
وی با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش، افزود: قطعا گلایه‌هایی در امر پژوهش وجود دارد که اعتبارات پیش‌بینی شده حوزه پژوهش ۱.۱ درصد از اعتبارات بودجه است و سرمایه‌گذاری در امر پژوهش نسبت به سایر حوزه‌ها یک به ۳۰ است.
عباسی گفت: کشورهای پیشرفته در امر پژوهش و تحقیق مطالعاتی بسیاری انجام داده و امروز به نتایج و ثمرات آن دست یافته‌اند در حالی که در کشور به تازگی به این مقوله مهم توجه شده و باید تلاش کرد فاصله خود را در این حوزه با کشورهای پیشرفته کم کنیم.
وی بیان کرد: امروز بیشترین تسهیلات اعطایی بدون سقف، در زمینه طرح‌های دانش بنیان است، زیرا طرح‌های دانش بنیان کشور را از گرفتاری‌ها نجات می‌دهد.
استاندار ادامه داد: پارک‌ علم و فناوری قصد دارد جای شهرک‌های صنعتی را بگیرد و تمام کارها در یک اتاق کوچک و یا از طریق گوشی همراه انجام خواهد شد و پارک‌های علم و فناوری با این سیاست طراحی شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه صاحبان فکر و اندیشه فکر را به کالا و کالا را به بازار هدایت می‌کنند، تصریح کرد: انتظار می‌رود جوانان و دانشجویان در حوزه فناوری ورود یابند.
عباسی تاکید کرد: هیات‌های علمی دانشگاهی باید در کنار دانشجویان بوده و هدایتگر آن‌ها در حوزه فناوری بوده و در فرایند اجرایی کارها، با آن‌ها مشارکت داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌های دانش بنیانی که از سوی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به ثبت رسیده بسیار کم است، تصریح کرد: از ۵۲ شرکت دانش بنیانی که به ثبت رسیده تنها ۱۸ شرکت دانش بنیان مربوط به هیات علمی دانشگاه‌ها است.
عباسی ادامه داد: لازم است اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها بیشتر در کنار دانشجویان، جوانان و کسانی که دارای فکر و اندیشه هستند باشند و آنان را حمایت و هدایت کنند، همچنین دستگاه‌های اجرایی استان در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: هر چه بتوان اعتبار حوزه پژوهش را افزایش داد به همان میزان به اشتغال، اقتصاد و امنیت کشور کمک می‌شود و اگر بخواهیم مانع ایجاد کنیم قطعا مشکلاتی به کشور، خانواده و نظام تحمیل خواهد شد.

انتهای پیام

captcha