پژوهش‌های حوزه در خدمت حل مسائل دینی جامعه است
کد خبر: 3772606
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵
معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی:

پژوهش‌های حوزه در خدمت حل مسائل دینی جامعه است

گروه حوزه‌های علمیه ــ معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی رسالت این دفتر را در راستای رسالت انبیاء(ع) دانست و گفت: تأکید دفتر در چند سال اخیر بر روی این مسئله بود که توانمندسازی علوم اسلامی و اسلامی‌سازی علوم انسانی در حوزه حل مسئله به کار گرفته شود.

پژوهش‌های حوزه در خدمت حل مسائل دینی جامعه است/ رویکرد مسئله‌محوریبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لکزایی 24 آذرماه در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: رویکرد این دفتر در حوزه پژوهش در سال‌های اخیر از وظیفه‌گرایی به مسئله‌محوری تغییر پیداکرده است.

وی رسالت دفتر تبلیغات اسلامی را برگرفته از رسالت انبیاء(ص) دانست و افزود: در سال‌های قبل توانمندسازی علوم اسلامی و اسلامی‌سازی علوم انسانی در اولویت کارهای پژوهشی کشور قرار داشته است.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: تأکید دفتر تبلیغات اسلامی در چند سال اخیر بر روی این مسئله بود که توانمندسازی علوم اسلامی در حوزه حل مسئله به کار گرفته شود.

وی با بیان این که مجموعه‌ای از مسائل استخراج شد و مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی برای حل آن مسئله کار می‌کند، افزود: اهتمام قسمت‌های مختلف دفتر تبلیغات اسلامی برای کمک به حل یک بسته از مسائل مهم جامعه است که این نوع مسئله‌محوری در دستگاه‌های آموزشی و پژوهشی کشور کم‌نظیر و شاید بی‌نظیر باشد.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی اظهار کرد: این دفتر از آذرماه سال گذشته تا آذر ماه امسال حدود 210 اثر پژوهشی چاپ نخست داشته است که امروز رونمایی خواهد شد و این غیر از فعالیت‌هایی است که در عرصه مجلات و پاسخ به پرسش‌ها و حوزه فناوری داشته‌ایم.

وی بیان کرد: ما هفته پژوهش را از چهارشنبه هفته گذشته در مشهد آغاز کردیم و چون برنامه ها زیاد بود، بعد از اختتامیه هم برنامه‌های پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی ادامه خواهد داشت.

لکزایی افزود: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی هر روز از 8 صبح تا 9 شب دایر است و نشست‌های علمی و کرسی‌های نظریه‌پردازی و ترویجی به صورت همزمان در مجموعه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دانشگاه باقرالعلوم(ع)، مدرسه عالی معصومیه و همچنین در شعب اصفهان و مشهد برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که نسبت به سال‌های گذشته انسجام، شور و هیجان بیشتری در برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی وجود دارد، تصریح کرد: با وجود محدودیت‌های بودجه‌ای اما آثار تولیدی دفتر تبلیغات اسلامی در یک سال گذشته با حمایت‌های ریاست دفتر افزایش پیدا کرده است.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی یادآوری کرد: ما اخیرا از جلد 15 دایرةالمعارف قرآن کریم رونمایی کردیم که تنها دایرةالمعارفی است که در دنیا توسط مسلمانان نوشته شده و دایرةالمعارف دیگری که وجود دارد، به وسیله مستشرقان نگاشته شده است.

انتهای پیام

captcha