آغاز مسابقات قرآن، عترت و نماز در مدارس البرز
کد خبر: 3772632
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶

آغاز مسابقات قرآن، عترت و نماز در مدارس البرز

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز از آغاز سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز در مدارس این استان خبر داد.

آغاز مسابقات قرآن، عترت و نماز در مدارس البرز

مسعود مهرانی‌نیا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز،  از آغاز سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز در مدارس این استان خبر داد و اظهار کرد: این مسابقات در چهار مرحله شامل آموزشگاهی، مقدمه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود.
وی افزود: رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزان در رشته‌های حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم قرآن‌ کریم و رقابت در بخش عترت شامل نهج‌البلاغه در سه مقطع تحصیلی در مدارس البرز با حضور داوران توانمند و باتجربه آغاز شد.
مهرانی‌نیا با اشاره به اینکه این مسابقات طی دو هفته برای 80 هزار دانش‌آموز و فرهنگی استان البرز برگزار می‌شود، افزود: در هفته بزرگذاشت قرآن، عترت و نماز، برنامه‌های متنوعی با هدف ترویج فرهنگ عمومی قرآن و نماز، نشست‌های مهدویت و گفتمان‌های دینی و امام‌شناسی در مدارس، کانون‌ها و مراکز دارالقرآن‌های استان نیز به اجرا درمی‌آید.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز همچنین از برگزاری محفل انس با قرآن، برپایی نمایشگاه کتب و نرم‌افزارهای قرآنی، مدیحه‌سرایی و همخوانی توسط گروه‌های همخوان دارالقرآن‌ها به عنوان دیگر برنامه‌های مناسبتی این هفته در مدارس البرز یاد کرد.
وی اضافه کرد: در این هفته کارشناسان علوم دینی و حوزوی برای دانش‌آموزان در زمینه مرجع‌شناسی نیز مطالب لازم را بیان می‌کنند.
مهرانی‌نیا با اشاره به اینکه در همایشی از دانش‌آموزان، فرهنگیان برگزیده مسابقات قرآن، عترت و نماز تجلیل به عمل می‌آید، ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم این هفته در البرز را برگزاری اجلاس نماز تشکیل می‌دهد.
این مسئول گفت: برنامه‌های هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز طبق روز شمار اعلام شده از سوی وزارتخانه در یک هزار و 933 مدرسه البرز با رویکرد ترویج عمومی فرهنگ قرآنی اجرایی می‌شود.
وی تأکید کرد: سال گذشته 50 هزار دانش‌آموز و فرهنگی البرزی در مسابقات قرآن، عترت و نماز در مرحله آموزشگاهی شرکت کردند که در سطح کشوری موفق به کسب هشت رتبه برتر در رشته‌های مختلف شدند.
انتهای پیام

captcha