آیین معنوی شمع‌گردانی در سالروز رحلت حضرت معصومه(س)
کد خبر: 3772691
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹

آیین معنوی شمع‌گردانی در سالروز رحلت حضرت معصومه(س)

کانون خبرنگاران نبأ ــ آیین معنوی شمع‌گردانی در سالروز رحلت حضرت معصومه(س) با حضور علما، اساتید و فضلای حوزه‌های علمیه، مردم ولایت‌مدار و محبان اهل بیت(علیهم‌السلام) در کنار خادمان بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله علیها) سه‌شنبه، 27 آذر برگزار می‌شود.

آیین معنوی شمع‌گردانی در سالروز رحلت حضرت معصومه(س)

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ برنامه‌های سالروز رحلت حضرت معصومه(س) در شبستان و رواق‌های حرم مطهر بانوی کرامت اعلام شد.

محفل شعر آیینی، یکشنبه، ۲۵ آذر از ساعت ۱۵:۴۵ تا ۱۷ با محوریت معرفی شخصیت حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) با حضور شاعران آیینی در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

همچنین شب رحلت حضرت معصومه(س) دوشنبه، ۲۶ آذر بعد از نماز عشاء، محفل سوگواری بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

اجرای مراسم تواشیح با حضور گروه میعاد، انجام مراسم مداحی با حضور مهدی سلحشور، برگزاری محفل سخنرانی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی، برگزاری مراسم مداحی از سوی سید‌رضا نریمانی، تجمع هیئت‌های مذهبی در شبستان امام خمینی(ره) و برگزاری مراسم و محفل مداحی با حضور مداحان اهل‌ بیت(ع) سیدعلی حسینی‌نژاد، حسن شالبافان و سیدرضا تحویلدار از برنامه‌های محوری آستان مقدس در عصر و شب رحلت حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) است.

بر اساس این گزارش روز رحلت حضرت معصومه(س) دسته عزای خادمان آستان مقدس از ساعت ۹ صبح از بیت‌النور(میدان میر) به‌سوی حرم مطهر حرکت خواهد کرد؛ این در حالی است که ویژه‌برنامه سوگواری نیز با حضور مداحان سیدعلی حسینی‌نژاد، حسن شالبافان و سیدرضا تحویلدار قبل از نماز ظهر در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار می‌شود.

محفل سخنرانی از دیگر برنامه‌‌های حرم مطهر است که در سالروز رحلت حضرت معصومه(س) بعد از نماز ظهر با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی در شبستان امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

ویژه‌برنامه عزاداری بعد از نماز عصر نیز در شبستان امام خمینی(ه) با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین بخشی و مداحی محمدرضا طاهری و حسین طاهری در حرم مطهر صورت می‌گیرد.

سه‌شنبه، ۲۷ آذرماه در نوبت شب، محفل دعای توسل بعد از مغرب و عشاء با حضور هیئت جانبازان استان قم در شبستان امام خمینی(ره) برپا می‌شود و پس‌ از آن آیت‌الله حسینی بوشهری برای حاضران در شبستان امام خمینی(ره) به ایراد سخن خواهد پرداخت.

برگزاری آیین معنوی شمع‌گردانی و برگزاری محفل مداحی و شعر آیینی با حضور سیدحمیدرضا برقعی از دیگر برنامه‌های سالروز رحلت شهادت‌گونه حضرت معصومه(س) است.

همچنین در شب شهادت، محفل سخنرانی با حضور آیت‌الله علوی گرگانی برای زائران، مجاوران و سوگواران حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) در شبستان امام خمینی(ره) برپا خواهد شد.

آمنه اسلامی

انتهای پیام

captcha