شرکت ۵ هزار و ۳۲۲ نفر در دوازدهمین مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)
کد خبر: 3772713
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

شرکت ۵ هزار و ۳۲۲ نفر در دوازدهمین مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مؤسس دارالقرآن امام علی(ع) با اشاره به اینکه آمار شرکت‌کننده‌ها در دوازدهمین دوره مسابقات این مرکز در سال جاری، پنج هزار و ۳۲۲ نفر است، گفت: در بخش حفظ کل قریب ۸۰۰ نفر، در بخش ۲۰ جزء، حدود ۹۰۰ نفر و در بخش ۱۰ جزء بیش از سه هزار نفر شرکت کردند.

شرکت 5هزار و 322 نفر در دوازدهمین مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)به گزارش ایکنا ازقم، محمد انصاری، مؤسس دارالقرآن امام علی(ع) در حاشیه آیین افتتاحیه دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) که روز گذشته، 24 آذرماه در جمکران برگزارشد در جمع خبرنگاران گفت: در این دوره از مسابقات قرآنی، خواهران بیش از هر سال شرکت کردند.

وی افزود: تفاوت آن با سال‌های گذشته این است که امسال در بخش خواهران دو رشته حفظ دوجزء و پنج جزء را به‌دلیل کثرت بالای شرکت‌کننده‌ها حذف شد لذا مسابقات در این دو بخش، در شعب دارالقرآن‌ها برگزار خواهد شد و به نفرات برتر گواهینامه و هدایا تقدیم می‌شود.

مؤسس دارالقرآن امام علی(ع) افزود: با توجه به اینکه سال گذشته چهار هزار و۶۰۸ نفر در این مسابقات شرکت کرده بودند، افزود: آمار شرکت‌کننده‌ها در سال جاری، پنج هزار و ۳۲۲ نفر است و در بخش حفظ کل قریب ۸۰۰ نفر، در بخش ۲۰ جزء، حدود ۹۰۰ نفر و در بخش ۱۰ جزء بیش از سه هزار نفر شرکت می‌کنند.

انصاری ادامه داد: همچنین ۲۱۷ نفر اتباع خارجه مقیم ایران از شش کشور افغانستان، عراق، هند، تاجیکستان، پاکستان و لبنان در این مسابقات شرکت کردند.

وی با بیان اینکه آموزش رشته‌های مختلف قرآن، اول راه قرآن‌آموزان است، تأکید کرد: منظور از تشکیل این جلسات و مسابقات، انتقال مباحث قرآنی به جامعه است.

مؤسس دارالقرآن امام علی(ع) با تأکید براینکه مسئولیت بانوان قرآنی، ترویج فرهنگ قرآن در جامعه است؛ خطاب به شرکت‌کنندگان گفت: از اینکه شما در زمینه حفظ و ترتیل و قرائت قرآن فعال هستید خوب است اما شما باید پیام‌های قرآن را به جامعه منتقل کنید و چه خوب است که هر کدام از شما کلاس‌هایی هر چند با تعداد محدود برای آموزش قرآن، برپا کند.

وی با بیان اینکه در روز قیامت پیامبر اسلام از امت خود شکایت می‌کند که قرآن را تنها گذاشتند، اظهار کرد: لذا باید در راه آموزش و عمل به قرآن ‌قدم‌های محکم‌تری را برداریم.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خاطره خود در سفر به آمریکا گفت: روزی در فروشگاهی در لس آنجلس دیدم که تصاویر و نرم‌افزارهای تلاوت ترتیل استاد شهریار پرهیزکار، حافظ کل و بین‌المللی قرآن، در کنار انواع لوح‌فشرده‌های صوتی و تصویری خواننده‌های خارجی وجود داشت و دلیل آن را از صاحب فروشگاه پرسیدم که وی گفت: ما موسیقی‌های زیبای کشورهای مختلف را در اینجا عرضه و به فروش می‌رسانیم و در اینجا عده‌ای هم متقاضی گوش دادن به صوت قرآن هستند که تلاوت استاد پرهیزکار برای آنان جذاب و شنیدنی است.

مؤسس دارالقرآن امام علی(ع) با اشاره به اینکه لحن خوب قاریان قرآن می‌تواند در سرنوشت آینده افراد تأثیر بگذارد، گفت: کلید و استارت برپایی مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) به دلیل علاقه من به صوت و لحن زیبا و دلنشین ترتیل قرآن استاد پرهیزکار و استماع آن در دوران کودکی بود.

انتهای پیام

captcha