مخالفت با «معامله قرن» در بیانیه پایانی کنفرانس استانبول
کد خبر: 3772724
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰

مخالفت با «معامله قرن» در بیانیه پایانی کنفرانس استانبول

گروه بین‌الملل ـ شرکت‌کنندگان در دومین کنفرانس بین‌المللی انجمن «نمایندگان مجلس برای قدس» در استانبول ضمن مخالفت با «معامله قرن»، از نهادهای بین‌المللی خواستند تا تصمیمات لازم را برای حمایت از مسجدالاقصی اتخاذ کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی عربی؛ در بیانیه پایانی این کنفرانس دو روزه که در استانبول برگزار شد، از سازمان‌ همکاری اسلامی، کمیته قدس و سازمان یونسکو خواسته شد اقدامات لازم در حمایت از قدس و مسجدالاقصی و تمامی فلسطینیان اتخاذ شود.
 
این انجمن همچنین از آمادگی خود برای ایفای نقش در زمینه آشتی ملی فلسطین خبر داد.
 
در بیانیه پایانی این کنفرانس، شرکت کنندگان اعلام کردند در کنار مردم فلسطین برای بازگرداندن حق خویش ایستاده‌اند و از مبارزات پارلمانی برای جلوگیری از بین رفتن آثار تاریخی و جغرافیایی فلسطین حمایت می‌کنند.
 
این کنفرانس، شرکت‌کنندگان را به افزایش اعضای پارلمانی انجمن از همه کشورهای جهان، فعال‌کردن نقش نمایندگان پارلمان در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای افشای اقدامات صهیونیست‌ها و برگزاری هرچه بیشتر سمینارهای فرهنگی، حقوقی و پارلمانی برای حمایت از ملت فلسطین دعوت کرد.
 
بیانیه پایانی این کنفرانس همچنین طرح «معامله قرن» و انتقال سفارت آمریکا به قدس را به شدت محکوم کرد و از جامعه بین‌المللی خواست تلاشی جدی برای پایان دادن به رنج‌های انسانی و محاصره نوار غزه انجام دهد.
 
این کنفرانس با شرکت 600 نماینده از 74 کشور جهان روزهای جمعه و شنبه در استانبول برگزار شد و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه سخنران آیین افتتاحیه این کنفرانس بود.
 
انتهای پیام
captcha