وقف زمین ۱۰ میلیارد ریالی در شیروان
کد خبر: 3772767
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

وقف زمین ۱۰ میلیارد ریالی در شیروان

گروه اجتماعی ـ‌ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان گفت: یک قطعه زمین به ارزش ۱۰ میلیارد ریال با نیت تقویت مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم این شهرستان وقف شد.

وقف زمین 10 میلیارد ریالی در شیروان

حجت‌الاسلام علی پرهیزکار، رئیس اداره اوقاف شهرستان شیروان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: یک قطعه زمین به ارزش ۱۰ میلیارد ریال با نیت تقویت مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم این شهرستان به مساحت یک هزار و ۱۵۰ مترمربع وقف شد.
وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه نیاز به فضاهای آموزشی بیشتری دارند، گفت: کسانی که به امر مدرسه‌سازی می‌پردازند در واقع از مال خود در ترویج علم هزینه کرده و برای قیامت خود پاداشی ذخیره می‌کنند.
پرهیزکار گفت: وقتی مدرسه‌ای ایجاد شود تا زمانی‌که از آن ساختمان استفاده می‌شود کسی که آن را ساخته، در ثواب آن شریک است.
رئیس اداره اوقاف شهرستان شیروان افزود: نیت خیرین باید تنها برای رضای خداوند باشد و در قبال امکاناتی که اعطا می‌کنند نیت دیگری نداشته باشند.
وی با بیان اینکه شهرستان شیروان ۸۹۵ مورد موقوفه، ۶۱ بقعه متبرکه و بیش از ۳ هزار رقبه دارد، اظهار کرد: هم اکنون مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم شیروان با قریب به ۱۳۰ طلبه و ۱۵ استاد، رتبه نخست آموزشی را بین مدارس علمیه خراسان شمالی داشته و در سطح خراسان بزرگ هم جزء ۱۰ مدرسه علمیه برتر قرار دارد.
انتهای پیام

captcha