‌سومین جشنواره ملی کتابخوانی در مدارس البرز آغاز شد
کد خبر: 3772773
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹

‌سومین جشنواره ملی کتابخوانی در مدارس البرز آغاز شد

گروه فرهنگی ـ معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز اظهار کرد: سومین جشنواره ملی کتابخوانی با شعار «حال خوش خواندن» در مدارس این استان آغاز شد.

آغازسومین جشنواره ملی کتابخوانی در مدارس البرز

مسعود مهرانی‌نیا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، هدف از برگزاری این جشنواره را گسترش فرهنگ مطالعه ‌بین دانش‌آموزان و والدین و ایجاد انگیزه برای مطالعه بیشتر کتاب‌های درسی و غیردرسی بین این قشر ذکر کرد.
وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته 10 هزار دانش‌آموز البرزی در دومین جشنواره کتابخوانی دانایی توانایی به رقابت پرداختند، اظهار کرد: امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم 40 هزار دانش‌آموزاین استان درسومین جشنواره کشوری دانایی توانایی شرکت کنند.
مهرانی‌نیا یادآور شد: مدیران مدارس مسئولیت ثبت‌نام دانش‌آموزان برای شرکت در این دوره جشنواره کتابخوانی دانایی و توانایی را برعهده دارند.
وی با اشاریه به اینکه این جشنواره در چهار مرحله ‌مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود، افزود: فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه همگام در قالب گارگاه آموزشی به کارشناسان و کارشناس مسئولان فرهنگی هنری آموزش و پرورش البرز آموزش داده شده است.
این مسئول بیان کرد: تاکنون 10 هزار جلد کتاب برای شرکت دانش‌آموزان دوره ابتدایی و متوسطه در بین مدارس متقاضی شرکت در این جشنواره توزیع شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز از کتاب درخت بخشنده و خانه‌های سبز برای شرکت دانش‌آموزان مقطع تحصیلی ابتدایی در این جشنواره نام برد و اظهار کرد: کتاب‌های دوره اول و دوم متوسطه شامل مهمان‌هایی با کفش‌های لنگه به لنگه و او همنشین فرشته‌ها بود انتخاب شده است.
انتهای پیام

captcha