زاهدان؛ میزبان جشنواره ذکر و ذاکرین
کد خبر: 3772824
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶

زاهدان؛ میزبان جشنواره ذکر و ذاکرین

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان از برگزاری جشنواره ملی ذکر و ذاکرین در دی‌ماه امسال به میزبانی زاهدان خبر داد.

زاهدان؛ میزبان جشنواره ذکر و ذاکرین

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ظهر امروز، 25 آذرماه در نشست خبری گفت: نخستین جشنواره ملی ذکر و ذاکرین روزهای 12 و 13 دی‌ماه به میزبانی شهرستان زاهدان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این جشنواره در حوزه موسیقی آیینی برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره از مجموعه جشنواره‌های آیات بوده و با حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: معرفی آیین‌های دینی و مذهبی، نشان دادن غنا و تکثر فرهنگی اقوام و مذاهب در ایران، آشنا شدن نسل جوان امروزی با مواریث گذشتگان، ایجاد نشاط معنوی با تکیه بر فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و تولید آثار ارزشمند علمی و پژوهشی از جمله اهداف برگزاری این دوره از جشنواره است.
وی با اشاره به اینکه نام‌نویسی برای شرکت در این جشنواره همزمان با آغاز ربیع‌الاول آغاز شد و امروز آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در این جشنواره است، ادامه داد: تاکنون 33 گروه از 10 استان آثار خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کردند که بعد از پایان مهلت نام‌نویسی، هیئت انتخاب، آثار قابل قبول را برای شرکت در جشنواره انتخاب می‌کند.
مسگرانی با بیان اینکه این جشنواره به‌همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان زاهدان و انجمن موسیقی استان برگزار می‌شود، افزود: بعد از برگزاری جشنواره و اجرای گروه‌های منتخب، داوران آثار برگزیده را مشخص کرده و در نهایت نیز آلبومی از آثار برگزیده تهیه خواهد شد.

انتهای پیام

captcha