بخش ‌«گردشگری مذهبی» ‌نمایشگاه بین‌المللی پارس كم‌رنگ بود
کد خبر: 3772945
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸

بخش ‌«گردشگری مذهبی» ‌نمایشگاه بین‌المللی پارس كم‌رنگ بود

گروه اجتماعی ـ مدیركل میراث فرهنگی فارس گفت: در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس تلاش داشتیم كه گردشگری مذهبی را هرچه بیشتر به مردم معرفی كنیم اما متأسفانه از این بخش استقبال نشد و به همین دلیل این بخش كم‌رنگ بود.

مصیب امیری، مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در حاشیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس در شیراز در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، گفت: یكی از اهداف ما در این نمایشگاه ترویج گردشگری مذهبی بود.
وی افزود: هرچند در این نمایشگاه با توجه به ظرفیت‌هایی كه در حوزه گردشگری مذهبی در فارس و شیراز وجود دارد، سعی بر این بود كه بیشتر به گردشگری مذهبی پرداخته شود اما خیلی از آن استقبال نشد.
امیری ادامه داد: شاید دلیل این مسئله آن بود كه فرصت محدودی میان فاصله دو نمایشگاه وجود داشت و در بازه زمانی یك ماهه این فرصت فراهم نشد و همین باعث شد كه گردشگری مذهبی در دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس كمرنگ باشد.
مدیركل میراث فرهنگی فارس در عین حال این نكته را یادآور شد كه ما تلاش كردیم تا تمام ظرفیت‌های گردشگری فارس و شیراز را در این نمایشگاه به نمایش بگذاریم كه طبعاً گردشگری مذهبی هم یكی از این ظرفیت‌هاست البته ما در غرفه میراث فرهنگی تلاش كردیم تا با پخش فیلم‌های متعدد این بعد گردشگری را معرفی كنیم.
وی در ادامه سخنان خود گفت: دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس امسال با همكاری بخش دولتی و خصوصی در مساحتی به ابعاد 17 هزار متر مربع و طی روزهای 21 تا 24 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی شیراز برگزار شد.
امیری اظهار كرد: تفاوت‌هایی كه این نمایشگاه با نمایشگاه سال قبل دارد این بود كه سعی داشتیم در نمایشگاه دهم به سمت تخصصی شدن نمایشگاه برویم كه جزو رسالت‌ها و اهداف اصلی نمایشگاه بود.
وی با بیان اینكه یكی از سالن‌های این نمایشگاه به گردشگری سلامت اختصاص داشت، گفت: این نمایشگاه فرصتی بود كه تمام دست‌اندركاران بخش‌های درمانی، اقامتگاه‌ها، جامعه هتلداران، دفاتر خدمات مسافرتی و ایرلاین‌ها در كنار هم قرار بگیرند تا بتوانند یك بسته خدمات گردشگری سلامت را ترویج دهند.
مدیركل میراث فرهنگی فارس از حضور 10 استان در این نمایشگاه خبر داد و گفت: همچنین ایرلاین‌های خارجی و دفاتر خدمات مسافرتی داخلی نیز در سطح بسیار خوبی در این نمایشگاه حضور داشتند.
وی گفت: یكی از ویژگی‌های این نمایشگاه آن بود كه دو سالن مخصوص دفاتر خدمات مسافرتی و ادارات كل استانی و سلامت اختصاص داشت و در این سالن‌ها غرفه‌سازی شده بود.
امیری با بیان اینكه یكی از سالن‌ها به صنایع دستی اختصاص داشت،‌ گفت:‌ البته بنا داریم كه نمایشگاه سراسری صنایع دستی را در اسفندماه امسال نیز برپا كنیم.
مدیركل میراث فرهنگی فارس در پایان در پاسخ به اینكه آیا نمایشگاه امسال راضی‌كننده بود، گفت:‌ با توجه به استقبالی كه از نمایشگاه شد و صحبتی كه با غرفه‌داران داشتیم به نظر راضی‌كننده بود.
انتهای پیام

captcha