پرداخت ۵۷۰ میلیون تومان زکات در اسدآباد
کد خبر: 3772947
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹

پرداخت ۵۷۰ میلیون تومان زکات در اسدآباد

گروه اجتماعی ـ امام جمعه اسدآباد گفت: در ۸ ماه ابتدای امسال ۵۷۰ میلیون تومان زکات در این شهرستان شامل زکات فطره، مستحبی، پروژه و انتظامی و زکات محرومان جمع‌آوری شده است.

پرداخت 570 میلیون تومان زکات در اسدآباد

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدموسی حسینی‌مجد، امام جمعه اسدآباد امروز، 25 آذرماه در جشن شکرگزاری زکات شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: فرهنگسازی در پرداخت زکات نخستین‌ کار در این امر واجب بوده که روحانیت، سازمان تبلیغات، اعزام روحانی به مناطق و تبلیغات از نقش مهمی در این فرهنگسازی و تبلیغ این باور دینی برخوردارند.
حسینی‌مجد در ادامه بیان کرد: اگر می‌خواهیم کشاورزان و اهل روستا در بحث زکات پیشرو بوده و همواره ثابت‌قدم باشند عاملان زکات خود در این امر مهم پیشگام شوند چرا که نگاه مردم به شما بوده و پیش‌قدمی شما در این امر اثرگذارتر است.
وی اعلام آمار زکات شهرستان را نشانه دیانت مردم دانست و گفت: هر چه این آمار بالاتر باشد نشان از دیانت و ایمان استوار و بالای مردم دیار سیدجمال‌الدین‌اسدآبادی دارد و مایه افتخار و مباهات بوده و قطع به یقین نفع این امر به عامه مردم خواهد رسید.
محمد نایبی‌صفا، مدیر کمیته امداد شهرستان اسدآباد اظهار کرد: در 8 ماه ابتدای امسال 570 میلیون تومان زکات در این شهرستان شامل زکات فطره، مستحبی، پروژه و انتظامی و زکات محرومان جمع‌آوری شده که نسبت به سال گذشته از رشد 13 درصدی برخوردار بوده است.
نایبی‌صفا با اشاره به اینکه از 98 روستای اسدآباد 90 روستا امکان پرداخت زکات دارند، خاطرنشان کرد: از این تعداد روستا 40 درصد روستاها زکات پرداخت می‌کنند.
وی بیان کرد: از 570 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده امسال شهرستان، 29 میلیون تومان با رشد 6 درصدی مربوط به زکات محرومان بوده که 12 میلیون تومان این میزان زکات بین فقرا تقسیم شده و مابقی را نیز شوراها در سطح روستاهای خود هزینه کرده‌اند.
در پایان جشن شکرگزاری زکات از مؤدیان برتر زکات شهرستان اسدآباد تجلیل شد.
انتهای پیام

captcha